سئو کلاه خاکستری چیست؟

کمیته رکن چهارم – سئو کلاه خاکستری کلیه تکنیک‌ هایی است که توسط الگوریتم‌ های گوگل شامل جریمه نمی شود، ولی در زمره تکنیک‌ های مجاز سئو نیز به شمار نمی‌ آید. به طور کل سئو دارای سه روش بهینه‌سازی سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری است.

سئو کلاه سفید تکنیک‌ هایی است که توسط الگوریتم‌ های گوگل مجاز تلقی می‌ شود. سئو کلاه سیاه مخالف سئو کلاه سفید بوده و شامل تکنیک‌ هایی است که توسط الگوریتم‌ های گوگل غیرمجاز تلقی می‌ شود، بنابراین استفاده از آنها خطر جریمه و پنالتی شدن سایت را به همراه دارد.

اما سئو کلاه خاکستری را می‌ توان چیزی بین این دو دانست، به صورتی که در این روش سئوکار به دنبال دور زدن الگوریتم‌ های گوگل با استفاده از تکنیک‌ های خاصی است. از سئو کلاه خاکستری بیشتر سئوکارهای حرفه‌ ای استفاده می‌ کنند، زیرا سئوکارهای آماتور ممکن است در صورت استفاده از تکنیک‌ های سئو کلاه خاکستری اشتباهاتی را مرتکب شده و درگیر مجازات‌ های گوگل شوند. نظر حسین روشنایی – مشاور سئو درباره سئو کلاه خاکستری : ” بکارگیری روش های سئو کلاه خاکستری مانند یک شمشیر دو لبه است، با یادگیری این روش ها که هنوز دستورالعمل های گوگل را نقض نکرده اند، ریسک بالایی را انجام می دهید.” برخی از تکنیک‌ های سئو کلاه خاکستری توسط سئوکارهای حرفه‌ ای تست شده‌ اند و در حال حاضر گوگل این تکنیک‌ ها را بی مشکل دانسته و با پیدا کردن این تکنیک‌ ها سایت را جریمه نمی‌ کند؛ با این حال در آینده ممکن است این تکنیک‌ ها نیز در زمره تکنیک‌ های غیرمجاز گوگل قرار گرفته و عواقب جبران‌ ناپذیری را برای سایت به وجود بیاورند. در ادامه به معرفی برخی از تکنیک‌ های تست شده در سئو کلاه خاکستری پرداخته شود.

آپدیت کردن سایت

در سئو کلاه سفید آپدیت کردن سایت شامل مواردی مانند تغییر صفحات، افزودن مطلب جدید، ویرایش مطالب قدیمی و … است. ولی در سئو کلاه خاکستری آپدیت کردن سایت به این شکل نخواهد بود. در این روش تغییرات جزیی مانند تغییر تاریخ به روز رسانی، تغییر کد رنگ بخش‌ های مختلف سایت، تغییر در کد بخش‌ های جاوا اسکریپت و … انجام می‌ شود تا گوگل تصور کند که سایت آپدیت شده است. با این کارها موتورهای جستجویی چون گوگل را دور زده و به نوعی سایت را آپدیت شده نشان می‌ دهیم.

بک لینک‌ ها

خرید بک لینک از سایت‌های پرطرفدار یا تبادل لینک با سایت‌های دیگر از نظر گوگل مناسب نیست. یکی از تکنیک‌های بک لینک گرفتن در سئو کلاه خاکستری خرید رپرتاژ از سایت‌های خبری است؛ به این صورت که از این سایت‌ها می‌خواهید مطلب نوشته شده توسط شما را به صورت یک خبر منتشر کرده و در متن خبر لینک‌های سایت شما را قرار دهند. در صورتی که سایت انتشار دهنده رپرتاژ آگهی از اعتبار بالایی برخوردار باشد، با گرفتن یک بک لینک از این سایت، از سایت های زیادی بک لینک دریافت می‌ کنید؛ زیرا سایت‌های بسیاری در فضای وب وجود دارند که محتوای سایت های مهم و معتبر مانند سایت های خبری را عینا منتشر می نمایند.

خرید دامنه

دامنه‌های زیادی وجود دارند که در زمینه کاری شما فعالیت داشته و بر روی آن‌ها مطالبی مشابه مطالب زمینه کاری شما آپلود شده است.گاهی ممکن است پس از مدتی فعالیت این سایت ها متوقف شده باشد و صاحبان آن دامنه را تمدید نکرده باشند، در این صورت شما می توانید این دامنه را خریداری نمایید.

این دامنه‌ها قیمت کمی دارند، از این رو می‌توانید آن را خریداری کرده و بر روی مطالب آن‌ها کلمات کلیدی سایت خود را قرار داده و به سایت خودتان لینک بدهید. همچنین می‌توانید مطالبی نوشته و به آن‌ها لینک سایت خود را داده و سپس این مطالب را به سایت مذکور اضافه کنید. در هنگام خرید دامنه حواستان باشد که این دامنه قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشد. در کل دامنه خریداری شده می بایست اسپم اسکور پایین و دامین اتوریتی بالا داشته باشد، تا استفاده از آن بر سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

خرید سوشیال سیگنال

استفاده از سوشیال سیگنال یا سیگنال شبکه های اجتماعی را می توان یکی از تکنیک های نسبتا جدید سئو کلاه خاکستری دانست. در سال های اخیر که محبوبیت و کاربرد شبکه های اجتماعی در بین کاربران وب به شدت افزایش پیدا کرده است، گوگل نیز یکی از معیارهای بررسی اعتبار یک سایت را سوشیال سیگنال قرار داده است. در این راستا میزان تعامل کاربران با شما در شبکه های اجتماعی مانند به اشتراک گذاری پست های شما، کامنت، لایک و… اهمیت پیدا می کند.

سایت ها برای اینکه سوشیال سیگنال خود را بهبود دهند از اقداماتی مانند خرید کامنت، لایک و.. استفاده می‌ کنند یا از طریق اینفلوئنسرها برای سایت خود از شبکه های اجتماعی لینک دریافت می نمایند.

ایجاد pbn را می توان یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال پر ریسک ترین اقدامات در حیطه سئو کلاه خاکستری دانست. در این روش شما برای لینک سازی خارجی سایت خود اقدام به ایجاد تعداد زیادی وبلاگ می کنید که مدیریت تمام آنها بر عهده خود شماست. سپس با انتشار محتوا و لینک سازی بین این محتواها، لینک های قدرتمندی را برای سایت خود ایجاد می کنید. گوگل در طی سال های اخیر الگوریتم های خاصی را برای تشخیص این شبکه های وبلاگی به کار گرفته است. بنابراین نحوه اجرای pbn اهمیت به سزایی در اثربخشی یا نتیجه منفی آن دارد. اگر گوگل pbn را تشخیص دهد، سایت شما مشمول جریمه خواهد شد.

به طور کلی استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چندان پیشنهاد نمی‌ شود زیرا این تکنیک‌ها در لبه مرز قرار گرفته و ممکن است گوگل متوجه آن‌ها شده و ضررات جبران ناپذیری را برای سایت به وجود آورد. اگر چه تکنیک‌ های سئو کلاه خاکستری به اندازه تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه خطرناک نیست، ولی در کنار این مورد به اندازه تکنیک‌ های سئو کلاه سفید نیز امن نیست. استفاده از این تکنیک ها مانند راه رفتن بر روی یک بند بوده که هر آن ممکن است فرد از روی آن بیفتد. بنابراین در استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری دقت لازم را داشته باشید و همواره برای اجرا و پیاده سازی آن از متخصصان سئو مشاوره دریافت نمایید.

منبع : خبر فارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.