توضیحاتی درباره کیبورد مجازی ( صفحه کلید مجازی )

ک۱میته رکن چهارم – حتمآ میدانید کیبورد مجازی چیست ؟
کیبورد مجازی یا همان ” صفحه کلید مجازی ” نرم افزار و تکنولوژی است که از سالها قبل به وجود آمد تا کاربر به جای استفاده از صفحه کلید سخت افزاری برای ورود اطلاعات ، مخصوصآ اطلاعات محرمانه ، از صفحه کلید مجازی برای ورود اطلاعاتی مانند مشخصات حسابهای کاربری و پسوردها استفاده کند ، تا خلافکاران سایبری و ویروسها قادر به سرقت اطلاعات نباشند .

به گزارش کمیته رکن چهارم،به کاربران توصیه میشود  تا از کیبورد مجازی ( صفحه کلید مجازی ) برای ورود اطلاعات استفاده نمایند تا به دلیل سرقت اطلاعات محرمانه و هویتی دچار مشکل نشوند .

ولی با اینکه کیبورد مجازی یکی از راه های حفظ اطلاعات از دست خلافکاران سایبری و ویروسها و تروجانها بوده ، ولی برخی شواهد نشان میدهد این تکنولوژی دیگر قادر به حفاظت حداکثری از کاربران نمی باشد و هم اکنون ویروسها و تروجانها و کیلاگرهایی به فضای مجازی و اینترنت وارد شده اند که قادر هستند اطلاعات وارد شده حتی توسط کیبورد های مجازی را سرقت کنند .

راهکارهای حفاظت از اطلاعات محرمانه و هویتی و حسابهای کاربری :

برای حفاظت از سیستمهای کامپیوتری و موبایل ۳ اصل بسیار مهم و اساسی باید رعایت شود :

۱- خرید و استفاده از یک نسخه نرم افزار ضد ویروس معتبر و اورجینال که با نیازهای ما همخوانی داشته باشد ( حداقل اینترنت سکیوریتی پیشنهاد می شود . )

۲- بروزرسانی مرتب همه نرم افزارها از جمله سیستم عامل ( مانند ویندوز ) ، مرورگرهای اینترنتی ، آدوب فلش پلیر و جاوا ( حداقل ماهی یک مرتبه )

۳- رعایت نکات و موارد امنیتی و احتیاطی در برخورد با وب سایتها و ایمیلهای مشکوک

توصیه های اختصاصی برای حفاظت از پسوردها و حسابهای کاربری :

الف ) استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس شرکتها و کمپانی های معتبر امنیتی

نرم افزارهای آنتی ویروس شرکتهای بزرگ و معتبر دارای تکنولوژی هستند که پیشرفته تر از کیبورد مجازی است و جلوی سرقت اطلاعات کاربری و محرمانه را میگیرند و نیازی به استفاده از ویژگی کیبورد مجازی با آن دردسرهای خاص خودش نیست .

برای مثال آنتی ویروس های وب روت که با نام تجاری Webroot Secure Anywhere ارائه می شوند ، دارای تکنولوژی هستند که حتی در صورت بروز آلودگی سیستم کاربر به کیلاگر یا تروجان ، خلافکاران و سارقان سایبری قادر به سرقت اطلاعات هویتی کاربران نیستند.

این ویدیو زیر را لطفآ مشاهده کنید .

ب ) استفاده از نرم افزارهای معتبر و ویژگی هایی مانند حفاظت و نگهداری از پسوردها ( مانند : DirectPass و Identity Protection یا Webroot Password Manager )

طبیعیست استفاده از نرم افزارهای مدیریت و ذخیره پسورد متعلق به شرکتهای نه چندان معتبر تضمین کننده امنیت اطلاعات شما نخواهد بود .

منبع:شرکت امنیتی دورانتاشر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.