لینک‌های فیشینگ در قالب پیامک‌های جعلی دیوار و شیپور

کمیته رکن چهارم – مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای کاربرانی که آگهی در سایت‌های آنلاین خرید و فروش کالا درج کرده‌اند، طعمه‌های خود را به درگاه پرداخت جعلی هدایت می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: کلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های فیشینگ از سوی سایت‌های خرید و فروش کالا همانند دیوار و شیپور اقدام به کلاهبرداری ‌می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران به محض رویت آگهی ثبت شده از سوی شهروندان در سایت‌های واسط، اقدام به ارسال پیامک جعلی حاوی لینک فیشینگ با عنوان (تمدید آگهی با پرداخت مبلغ ناچیز) می‌کنند و از این طریق حساب بانکی قربانی را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: هموطنان باید به این نکته توجه کنند که تمامی مراحل ثبت‌نام، درج آگهی و پرداخت‌های مربوطه فقط از طریق پنل‌های موجود در داخل اپلیکیشن و سایت‌های دیوار و شیپور صورت می‌گیرد و این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیامک استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ جلیلیان از هموطنان گرامی درخواست کرد: برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها از باز کردن لینک‌هایی که توسط پیامک به شما ارسال می‌شود خودداری کنید و تمام مراحل پرداخت را از طریق پنل خود برنامه و سایت انجام دهید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان باید آگاهی و سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا مورد سرقت و کلاهبرداری با شیوه‌های نوین قرار نگیرند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به ما گزارش دهند.

منبع : خبر فارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.