هکرها موفق به دریافت باج می‌شوند

کمیته رکن چهارم – نیمی از حملات باج‌افزاری با موفقیت هکرها تمام می‌شود و قربانیان، تسلیم پرداخت باج می‌شوند.

نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داده است بیش از نیمی از سازمان‌هایی که گرفتار حمله باج‌افزاری می‌شوند؛ هزینه‌های مربوطه را به مجرمان سایبری پرداخت می‌کنند تا اطلاعات خود را بازیابی کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که کارشناسان امنیتی در مورد عدم تشویق مجرمان برای دریافت پول بارها هشدار داده‌اند.

تحقیقات انجام شده توسط شورای امنیت بین‌الملل نئواِستار (NISC) نشان داد از هر ۱۰ سازمان شش مرکز در صورت حمله باج‌افزاری مبالغ تعیین شده به مجرمان سایبری پرداخت می‌کنند تا اطلاعات خود را رمزگشایی کنند. این تحقیق روی پست‌های مدیریتی سازمان‌هایی انجام شد که بیش از ۳۰۰ کارمند دارند.

این اتفاق در حالی است که مراکزی نظیر کاخ سفید، وزارت امور خارجه انگلستان، نیروهای پلیس و کارشناسان امنیت سایبری در نقاط مختلف جهان بارها هشدار دادند که باید از پرداخت پول در حملات باج‌افزاری خودداری کرد، زیرا این امر می‌تواند باج‌افزاران را تشویق کند که عملیات‌های مشابه را تکرار کنند.

از قربانیان حملات بزرگ باج‌افزاری که درگیر این مشکل شدند می‌توان به شرکت نفتی «کولونیال پایپلاین» اشاره کرد که برای به دست آوردن اطلاعات خود به مجرمان سایبری گروه «دارک‌ساید» معادل ۴ میلیون دلار بیت‌کوین پرداخت کرد.

همچنین شرکت توسعه فرآورده‌های گوشتی JBS آمریکا نیز هفته گذشته مجبور شد به منظور رمزگشایی اطلاعات خود معادل ۱۱ میلیون دلار بیت‌کوین به مجرمان سایبری گروه REvil بدهد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.