کلیدهای امنیتی ایمن‌ترین روش احراز هویت دو عاملی هستند

کمیته رکن چهارم – توئیتر طی گزارشی بیان کرد که کلیدهای امنیتی، ایمن‌ترین روش احراز هویت دو عاملی هستند، اما با این وجود نرخ استفاده از آن در توئیتر پایین است.

توئیتر طی گزارشی اعلام کرد که بین جولای و دسامبر ۲۰۲۰ فقط ۲.۳ درصد از حساب‌های فعال این پلتفرم از احراز هویت دو عاملی استفاده می‌کردند.

سیستم احراز هویت دو عاملی، می‌تواند یک لایه امنیتی اضافی برای کاربر به حساب بیاید چون کاربران برای ورود به این حساب، ملزم به وارد کردن کد یا استفاده از کلید امنیتی هستند. بنابراین فقط صاحبان این حساب‌ها می‌توانند به آنها ورود کنند. علاوه بر اینها از اقدامات مخرب جلوگیری می‌شود.

با وجود آنکه برخی حساب‌های مشهور توئیتر رغم بهره‌بری از سیستم احراز هویت دوعاملی هک شدند اما همچنان این سیستم می‌تواند از حملات و اقدامات مخرب اولیه جلوگیری کند.

از این ۲.۳ درصد کاربر که از سیستم نام‌برده بهره‌مند هستند، ۷۹.۶ درصد، از سیستم پیامکی، ۳۰.۹ درصد از اپلیکیشن احراز هویت چند عاملی و فقط ۰.۵ درصد از کلید امنیتی استفاده می‌کنند.

عموما سیستم احراز هویت مبتنی بر پیامک، سطح ایمنی کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد چرا که این روش در مقابل حملات هایجک سیم‌کارت و فیشینگ آسیب‌پذیر است.

اگرچه اپلیکیشن‌های احراز هویت در برابر خطر هایجک سیم‌کارت مقاوم هستند اما همچنان خطر حملات فیشینگ آنها را تهدید می‌کند.

کلیدهای امنیتی جدیدترین و ایمن‌ترین روش احراز هویت دو عاملی به حساب می‌آیند و در مقابل هر دو تهدید نام‌برده ایمن هستند.

نرخ پایین استفاده از این سیستم به معضل امنیتی بزرگی تبدیل شده است.

یکی از دلایل استفاده حداقلی کاربران از این سیستم می‌تواند روند خسته‌کننده آن باشد بنابراین ساده‌سازی روند این کار می‌تواند به افزایش استفاده از آن کمک کند.

امسال چندی پیش، توئیتر قابلیت استفاده از چندین کلید امنیتی در توئیتر را به پلتفرم خود اضافه کرد. ماه جاری نیز اعلام شد که کلیدهای امنیتی، فقط روش احراز هویت پشتیبانی‌شده در توئیتر خواهدبود.

برای فعال‌سازی سیستم احراز هویت دو عاملی حساب توئیتر خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. منوی پروفایل
  2.  بخش Setting and privacy
  3. بخش Security and Account Access ( در دسکتاپ) یا رفتن به بخش Account و سپس Security ( iOS )
  4.  فعال‌سازی گزینه Two-factor authentication

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.