۱۱ نشانه هک شدن لپ تاپ و کامپیوتر را بشناسید

کمیته رکن چهارم – امروزه هکرها با استفاده از بدافزارها می توانند با دسترسی پیدا کردن به اطلاعات مالی، هویتی افراد و شرکت ها، کاربران اینترنت را با تهدیدهای زیادی مواجه کنند.

همیشه هک شدن سیستم رایانه ‌ای بسیاری از مردم را نگران کرده است بنابراین همه در تلاشند با استفاده از روش های مختلف از هک شدن رایانه خود پیشگیری کنند. در این مطلب قصد داریم نشانه های هک شدن کامپیوتر و لپ تاپ و راهکارهای مناسب پیشگیری از آن را برای شما بیان کنیم.

نشانه های هک شدن کامپیوتر یا لپ تاپ

زیاد شدن تعداد پاپ ـ آپ: یکی از واضح ترین نشانه های هک شدن کامپیوتر یا لپ تاپ، زیاد شدن تعداد پاپ-آپ ها( پنجره ها و برنامه هایی که یک مرتبه باز می شوند) است.

رفتار عجیب موس کامپیوتر: نشانگر موس در صفحه به دلخواه خودش حرکت می کند و برنامه ای را اجرا کرده یا به وب سایتی وارد می شود.

کند شدن سرعت سیستم: اگر سرعت کامپیوتر یا اتصال به اینترنت شما کندتر از گذشته شده است، این احتمال وجود دارد که شخصی از قدرت کامپیوتر یا پهنای باند اینترنت تان استفاده می ‌کند.

غیرفعال شدن آنتی ویروس: بعضی از بدافزارها باعث غیرفعال شدن آنتی ویروس لپ تاپ و کامپیوتر می شوند و فعال کردن دوباره آن با مشکل مواجه می شود.

پیام اخطار تقلبی آنتی ویروس: پیام های خطری که خیلی ناگهانی روی صفحه مانیتور ظاهر می شود تا به شما بگویند در خطر هستید. پیام هایی که اغلب از شما برای فعال شدن، درخواست کد فعال سازی یا فشرزن کلیدی را دارند. تقریبا تمام پیام های آنلاین تقلبی اند و نباید روی آنها کلیک کنید.

ظاهر شدن برنامه های جدید: اگر اخیرا در لپ تاپ یا کامپیوتر خود برنامه ای مشاهده کردید که خودتان آن را نصب نکرده اید، احتمالا هکرها این برنامه ها را نصب کرده اند تا اطلاعات هویتی، بانکی و کارت‌های اعتباریتان را بدزدند.

کار نکردن رمز عبور: یکی از نشانه های هک شدن لپ تاپ و کامپیوتر، معتبر نبودن رمز عبور اکانت های آنلاین کاربران است. هکرها با فرستادن ایمیلی جعلی از سوی بانک ها یا سایر خدمات آنلاین، از کاربران می خواهند تا روی لینک ارسالی، رمز خود را به روز رسانی کنند. کاربران هنگام کلیک به روی لینک جعلی، رمز عبور اکانت خود را به هکرها می دهند. در نهایت پس از هک شدن کامپیوتر دیگر نمی توانند به سیستم شان دسترسی داشته باشند.

تغییر پسورد اکانت: اگر هنگام دسترسی پیدا کردن به یکی از سرویس های آنلاین خود مانند ایمیل یا حساب بانکی خود با این پیام که پسورد شما درست نیست مواجه می شوید، احتمالا پسورد شما هک شده است.

ناتوانی در خاموش کردن: اگر نمی ‌توانید طبق روال عادی و همیشگی کامپیوترتان را خاموش کنید، این احتمال وجود دارد که سیستم تان هک شده است. همچنین طولانی شدن مدت زمان خاموشی سیستم نیز می ‌تواند نشانه‌ هک شدن باشد زیرا هکر می‌خواهد کمی زمان بخرد تا بتواند کارهای خود را برای انجام در زمانی دیگر ذخیره کند.

ارسال ایمیل جعلی از سوی شما به سایر کاربران: اگر ایمیلی با نام و آدرس ایمیل شما به مخاطبانتان ارسال شد، احتمالا لپ تاپ یا کامپیوترتان هک شده است.

مشاهده هرزنامه در ایمیل یا شبکه های اجتماعی: اگر در شبکه اجتماعی خود تصاویر یا پیام های غیراخلاقی مشاهده می کنید احتمالا اکانت شما آلوده شده است. حتی ممکن است دوستان شما هم پیام های آلوده ای از سوی شما دریافت کنند که حاوی اینگونه هرزنامه هاست.

منبع : خبر فارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.