متخصصان سایبری از آزار اینترنتی در امان نیستند

کمیته رکن چهارم – حدود یک‌ سوم متخصصان امنیت سایبری که تجربه شخصی مواجهه با آزار و اذیت در فضای مجازی یا حقیقی را داشته‌اند هم‌اکنون تصمیم دارند ابتکارات جدید خود را با هدف حمایت از قربانیان و تشویق اقدامات پیشگیری از سوءاستفاده‌های اینترنتی به کار گیرند.

مرکز امنیتی Respect In Security با هدف موضع‌گیری در برابر انواع آزار و اذیت‌ها در صنعت امنیت سایبری راه‌اندازی شده و سازمان‌ها را تشویق می‌کند تا به شکل رسمی تعهد خود را برای ایجاد محیط کار و جامعه عاری از آزار و ترس پیش ببرند.

تحقیقات جدیدی که توسط مرکز Sapio و با پشتیبانی مرکز امنیتی Respect In Security انجام شد؛ نشان می‌دهد ۳۲ درصد از ۳۰۲ متخصص امنیت سایبری مورد بررسی به شکل مستقیم آزار آنلاین به وسیله‌ی پست الکترونیک، شبکه اجتماعی توئیتر، شبکه اجتماعی لینکدین یا سایر پلتفرم‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی را تجربه کردند. این در حالی است که ۳۵ درصد آنها به شکل شخصی در رویدادهای صنعتی، دفتر یا محل کار با این اذیت‌ها مواجه شدند.

لیزا فورته، یکی از بنیان‌گذاران Respect In Security که در شرکت امنیت سایبری Red Goat هم فعالیت می‌کند در این خصوص توضیح داد: «ما به عنوان یک صنعت زمان زیادی را در فضای آنلاین می‌گذرانیم و احتمالا به میزان قابل ملاحظه بیشتر از سایر صنایع مورد آزار قرار می‌گیریم. بنابراین فکر می‌کنم از این نظر بسیار منحصر به فرد هستیم. زیرا بیشتر در معرض برخی از اتفاقات آنلاین قرار داریم».

منبع: همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.