بیشتر سازمان‌ها در مهارت‌‌های امنیت سایبری دچار کمبود هستند

کمیته رکن چهارم – بحران مهارت‌های امنیت سایبری با روند نزولی همچنان ادامه دارد و بیش از نیمی از سازمان‌های بزرگ معادل ۵۷ درصد آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

در عین حال، کسب‌و‌کارها متحمل هزینه‌های سنگین ناشی از نقض داده‌ها می‌شوند و این تخلفات به طور متوسط به هر سامان ۴.۲۴ میلیون دلار خسارت وارد می‌کند که رقم مذکور نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

این آمارها براساس گزارش جداگانه‌ای که امروز توسط شرکت آی‌بی‌ام و انجمن سیستم‌های اطلاعاتی (ISSA) منتشر شده به دست آمد و تصویری از صنعت امنیت سایبری را نمایان کرد که با سرعت بخشیدن به تغییرات دیجیتالی با چالش‌های متعدد روبرو شده است.

مرکز ISSA با مشارکت گروه استراتژی ESG پنجمین گزارش سالانه نظرسنجی جهانی خود را در مورد متخصصان امنیت سایبری منتشر کرد و به صورت همزمان آی‌بی‌ام هفدهمین گزارش سالانه «هزینه نقض داده‌ها» را با مشارکت موسسه Ponemon به انتشار رساند.

براساس گزارش شرکت‌های ISSA و ESG مشخص شد کمبود مهارت‌های امنیت سایبری و تاثیرات آن در چند سال گذشته هنوز متوقف نشده و ۴۴ درصد متخصصان می‌گویند که این وضعیت بدتر هم شده است.

دلیل اصلی این اتفاق نبود نیروی ماهر متناسب عنوان شده است. همچنین ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی این مسئله را مهم‌ترین دلیل خواندند.

این یافته‌ها همزمان با مطالعه اخیر کنسرسیوم بین‌المللی صدور گواهی‌نامه امنیت سیستم اطلاعاتی منتشر شده که در این بررسی مشخص شد تعداد موقعیت‌های ناپایدار امنیت سایبری در سراسر جهان ۴.۰۷ مورد است.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.