سرفیس لپ‌تاپ استودیو بدون تراشه سخت‌افزاری TPM به بازار می‌آید

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت دقایقی پیش از محصولی جدید به نام سرفیس لپ‌تاپ استودیو رونمایی کرد. این دستگاه که ترکیبی از قابلیت‌های جدید سرفیس پرو و سرفیس دوئو است، قدرت سخت‌افزار را با زبان طراحی محصولات سرفیس به تعادل رسانده اما بدون تراشه TPM عرضه می‌شود.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو فرم‌ور TPM دارد اما فاقد سخت‌افزار TPM است. این تراشه کوچک از زمان معرفی ویندوز ۱۱ در معرض توجهات قرار گرفته چون از پیش‌نیازهای نصب سیستم عامل جدید مایکروسافت است. با این حال، معرفی محصول جدید ردموندی‌ها بدون این تراشه احتمالا سوالات زیادی در ذهن کاربران ایجاد خواهد کرد.

تراشه TPM پردازنده‌ای است که محلی مورد اعتماد برای ذخیره‌سازی اطلاعات در دستگاه شما ایجاد می‌کند. این تراشه که به‌صورت مستقل روی مادربرد قرار می‌گیرد، در واقع گاو صندوق اطلاعات حساس شما از جمله کلیدهای رمزنگاری‌تان است. با این حال، خیلی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ از سخت‌افزار TPM استفاده نمی‌کنند و در عوض به سراغ فرم‌ور آن می‌روند.

فرم‌ور TPM دقیقا همان کار سخت‌افزار TPM را انجام می‌دهد اما اطلاعات حساس را در یک محل امن نرم‌افزاری نگه می‌دارد. در این روش از توان CPU برای مدیریت عملیات‌های رمزنگاری استفاده می‌شود. ولی مشکل فرم‌ور TPM این است که برای حفظ ایمنی اطلاعات به عوامل جانبی زیادی وابستگی دارد.

به عبارت دیگر، تراشه TPM ایمنی بیشتری دارد اما استفاده از آن برای مصرف‌کنندگان عادی چندان ضروری نیست. این تراشه بیشتر به درد دیتاسنترها و شرکت‌ها می‌خورد، چون اطلاعات آن‌ها احتمالا آن‌قدر ارزشمند است که حفظ امنیتشان نیازمند راهکاری فراتر از نرم‌افزار و فرم‌ور باشد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو در مدل عادی با فرم‌ور TPM و در مدل تجاری با تراشه سخت‌افزاری TPM عرضه می‌شود. این اتفاق حالا به کاربران نشان می‌دهد که وجود این تراشه روی دستگاه‌ها از آن‌چه قبلا تصور می‌شد، ضرورت کمتری دارد. استفاده از فرم‌ور TPM هزینه تولید لپ‌تاپ را پایین می‌آورد و بدیهی است که مایکروسافت به دنبال کاهش حداکثری هزینه‌ها بوده باشد.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.