کاهش امنیت سایبری در لوازم‌ هوشمند خانگی

کمیته رکن چهارم – بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه فناوری فلوریدا انجام شده، ۱۶ دستگاه هوشمند خانگی معروف در معرض حملات سایبری قرار دارند.

طبق تحقیق یادشده، اپلیکیشن لوازم هوشمندی مانند Google Home، Amazon Echo و ۱۴ دستگاه هوشمند خانگی دیگر دارای نقص‌های رمزنگاری مهمی هستند که می‌توانند به هکرها اجازه رهگیری و تغییر ترافیک بدهند.

محققان بیست دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادند که در آنها مجرمان سعی داشتند ارتباطات طرفین را از طریق سرقت اطلاعات و جاسوسی رهگیری کنند. از این تعداد،شانزده دستگاه از اقدامات امنیتی مناسب برخوردار نبودند و حملات خطرناکی را ممکن می‌کردند.

استفاده از دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیاء (IoT) به‌طور فزاینده‌ای در خانه‌ها رو به رشد است؛ اما طبق این گزارش، این محبوبیت به این معنی است که مردم در معرض نفوذ سایبری قرار دارند و از دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌توان برای جاسوسی از آنان استفاده کرد.

به گفته شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، حملات سایبری اینترنت اشیاء در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

لوازم‌ خانگی هوشمند شرکت‌های بزرگ در گذشته نیز به دلیل نقص امنیتی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۹، یک زوج مستقر در آمریکا شاهد حمله یک هکر به دستگاه Google Nest خود بودند که در آن حمله هکر موفق شد از طریق دوربین با آن‌ها صحبت کند. در همان سال، دستگاه‌های آمازون اکو (Amazon Echo) و کیندل (Kindle) در برابر حملات کلیدی نصب مجدد آسیب‌پذیر بودند که به هکرها اجازه می‌داد ترافیک را از طریق دستگاه در یک شبکه وای‌فای مشاهده و کنترل کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.