گوگل‌کروم در حال آزمایش قابلیت‌ گروه‌بندی صفحات است

کمیته رکن چهارم – گوگل‌کروم در حال آزمایش چندین قابلیت است که به کاربران کمک می‌کنند به تحقیقات درباره یک موضوع ادامه داده و صفحه‌ای را که در آن قرار دارند با نتایج جست‌و‌جوی دیگر مقایسه کنند.

قابلیت Journeys برای کاربران راه‌های بیشتری برای پیگیری آنچه در جست‌وجویش هستند، فراهم می‌کند. این ابزار به صورت اتوماتیک صفحات و اطلاعات مربوط به همان موضوع را گردآوری می‌کند و این ویژگی کاربر را از نگاه کردن به تاریخچه جست‌وجوی وب یا ایجاد یک پوشه بوک‌مارک‌ها با همه سایت‌های نشان‌شده خلاص می‌کند. کروم همچنین پیشنهادهای جست‌و‌جو برای پشتیبانی از تحقیقات کاربر فراهم خواهد کرد.

این گروه‌ها در سیستم کاربر ذخیره می‌شوند و با حساب گوگل کاربر همگام‌سازی نمی‌شوند بنابراین کاربر نمی‌تواند در دستگاه‌های مختلف به آنها دسترسی داشته باشد. با این حال در آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند. کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند این قابلیت را غیرفعال کرده و تاریخچه مرور وب مربوط به آن را پاک کنند.

اگر به مدت چند هفته در حال برنامه‌ریزی یک سفر یا تلاش برای پیدا کردن خودرویی هستید که می‌خواهید بخرید قابلیت Journeys مفید خواهد بود. این قابلیت فقط در Chrome Canary برای دسکتاپ موجود است. کاربران می‌توانند این قابلیت را با مراجعه به بخش تاریخچه (History) پیدا کنند.

به‌علاوه گوگل در حال آزمایش یک پنل کناری برای جست‌و‌جو است. هنگامی که پس از جست‌وجو برای موضوعی روی لینکی کلیک می‌کنید، یک آیکن جی کنار نوار آدرس کروم نمایان خواهد شد. اگر روی آن کلیک کنید، نتایج دیگری را برای آن جست‌وجو در یک پنل کناری خواهید دید. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد صفحه‌ای را که در آن است با نتایج دیگر مقایسه کند بدون اینکه نیاز به باز کردن تب‌های متعدد (Tab) یا سر زدن به صفحات متعدد باشد.

این قابلیت فعلا در کانال کروم OS Dev با جست‌وجوی گوگل آزمایش می‌شود. اگر گوگل این ابزار را به صورت گسترده عرضه کند، قصد دارد پنل کناری را به پلتفرم‌های متعددی آورده و پشتیبانی برای موتورهای جست‌وجوی پیش‌فرض دیگر را اضافه کند.

بر اساس گزارش انگجت، این موارد تنها به‌روزرسانی‌هایی نیستند که گوگل برای کروم در آینده نزدیک تدارک دیده است. گوگل لنز (Google Lens) هم در ماه‌های آینده به این مرورگر می‌آید.

منبع : خبرگزاری ایسنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.