چگونه بفهمیم چه افرادی اسم‌مان را در گوگل جستجو کرده‌اند؟

کمیته رکن چهارم – امروزه حجم انبوهی از اطلاعات قابل دسترس که شامل اطلاعات شخصی شما نیز می‌شود در اینترنت وجود دارد. بنابراین ممکن است از خودتان بپرسید چگونه می‌توانید اشخاصی که نام‌تان را در گوگل جستجو می‌نمایند، شناسایی کنید!

آیا امکان تشخیص اینکه چه افرادی نام ما را در گوگل جستجو می‌کنند، وجود دارد؟

هیچ راهکار دقیقی وجود ندارد که اگر شخصی اسم شما را جستجو ‌کند گوگل به شما اطلاع دهد. در گذشته وب‌سایت‌هایی همچون Ziggs مدعی بودند می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر با سرویس یا نرم‌افزاری مواجه شدید که ادعا می‌کرد با دریافت پول، چنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد بهتر است مراقب بوده و جوانب احتیاط را رعایت کنید.

البته روش‌های غیرمستقیمی برای دریافت اطلاعات در این زمینه وجود دارد. در گام اول می‌توانید از ردپاهایی که از خودتان در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها بر جای گذاشته‌اید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای اسم خودتان یک هشدار گوگل تنظیم کنید. شرایط انجام این کار برای افراد عادی با چهره‌های محبوب و سرشناس متفاوت است. ابزار Google Analytics اطلاعاتی درباره کلیدواژه‌هایی که کاربران را به سمت وب‌سایت‌تان هدایت کرده‌اند به شما می‌دهد. از این اطلاعات می توانید به عنوان سرنخ برای پیدا کردن افرادی که نام شما را جستجو می‌کنند استفاده کنید.

 

روش‌های تشخیص افرادی که نام شما را جستجو کرده‌اند!

روش های زیر به شما کمک می کند تا بتوانید افرادی که نام شما را در اینترنت جستجو کرده اند، شناسایی کنید:

۱. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

پیش از هر چیز باید متوجه شوید چه افرادی شما را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و غیره منشن (Mention) کرده‌اند. وقتی شخصی نام کاربری یا لینک پروفایل‌تان را در شبکه‌های اجتماعی منشن کند، معمولاً یک اعلان برایتان ایجاد شده و شما در جریان قرار خواهید گرفت. شبکه اجتماعی لینکدین نیز شما را در جریان افرادی که از پروفایل‌تان بازدید کرده‌اند، قرار می‌دهد.

۲. استفاده از ابزار Google Alerts

این ابزار به شما کمک می‌کند بتوانید افرادی که نام‌تان را در گوگل جستجو کرده اند، شناسایی کنید. برای کار با این ابزار ابتدا بر روی لینک Google Alerts کلیک کرده، سپس نام‌تان را در کادر متنی این صفحه وارد نمایید. اگر نام شما پرکاربرد یا مشابه نام یک چهره سرشناس باشد بهتر است کلیدواژه‌هایی مثل AND/OR/+/- را که در جستجوهای معمولی گوگل استفاده می‌کنید برای اضافه کردن حرفه‌تان یا ویژگی‌هایی که شما را از دیگران متمایز می‌کند به کار بگیرید. در نهایت، قابلیت هشدار گوگل را تنظیم نموده تا هر زمان جستجویی در رابطه با نام، حرفه و ویژگی‌هایی که مختص حساب کاربری شما است انجام شد، مطلع گردید.

در قسمت Show Options نیز تعدادی گزینه وجود دارد. برای مثال می‌توانید درخواست دریافت همه نتایج (All Results) یا فقط نتایج مربوط به یک منطقه یا زبان خاص را بکنید. همچنین می‌توانید تعیین نمایید که فقط وقتی یک منبع خبری خاص از شما نام برد، در جریان موضوع قرار گیرید.

۳. استفاده از ابزار Google Analytics

اگر وب‌سایتی داشته و از مجموعه ابزارهای وب‌مستر گوگل استفاده می‌کنید از Google Analytics می‌توانید برای مشاهده کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که ترافیک را به سمت وب‌سایت شما جذب می‌کنند. در بسیاری از وب‌سایت‌ها این کلیدواژه معمولاً همان نام مالک وب‌سایت است.

برای شروع ابتدا به Google Analytics رفته و یک حساب کاربری رایگان برای وب‌سایت‌تان ایجاد کنید. پس از اضافه کردن Google Tracking ID از منوی Admin می‌توانید به تمام داده‌های دریافتی وب‌سایت‌تان دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب اگر این بازدیدکنندگان، نام شما را در گوگل جستجو کنند متوجه خواهید شد. البته این روش نیز بی‌نقص نبوده و فقط مواردی را تشخیص می‌دهد که به بازدید از وب‌سایت شما منجر می‌شوند. این ابزار، اطلاعات تقریبی درباره اینکه نام‌تان چند بار در گوگل جستجو می‌شود را نیز در اختیارتان خواهد گذاشت.

منبع: فراست

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.