موزیلا از استاندارد HTTPS در محیط وب حمایت می‌کند

۱کمیته رکن چهارم – شرکت موزیلا و صاحب مرورگر اینترنتی فایرفاکس، اقدامات جدیدتری برای گسترش فناوری رمزگذاری وب‏سایت‏‌ها (encryption) انجام می‌دهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت موزیلا با اجرای طرحی از تبدیل شدن فناوری رمزگذاری وب‏سایت‏‌های اینترنتی به یک رویه استاندارد حمایت می‌کند. موزیلا تصمیم گرفته است تا برای تحقق این هدف یک طرح دو قسمتی را اجرا کند.

این شرکت از یک طرف قرار است همه ویژگی‌‏ها و قابلیت‏‌های جدید مرورگر اینترنتی فایرفاکس خود را فقط برای وب‏سایت‏‌هایی فعال کند که از فناوری HTTPS استفاده می‏‌کنند و از طرف دیگر تصمیم گرفته است تا طی یک فرایند تدریجی دسترسی وب‏سایت‏‌هایی را که هنوز بر فناوری HTTP متکی هستند به ویژگی‏‌ها و قابلیت‏‌های مرورگر خود قطع کند.

پیش از این نیز بسیاری از شرکت‏‌ها و نهادهای دست‌‏اندرکار دنیای اینترنت حمایت خود را از فناوری رمزگذاری سایت‏‌های اینترنتی اعلام کرده‌‏اند. گروه پژوهشی امنیت اینترنت، کنسرسیوم شبکه جهانی اینترنت، اداره اطلاعات آمریکا و گوگل از جمله مهم‌ترین این شرکت‏‌ها و نهادها هستند.

شرکت گوگل نیز سال گذشته اعلام کرد وب‏سایت‌‏هایی که از فناوری HTTPS استفاده کنند، موقعیت بهتری در فهرست نتایج جستجوگر این شرکت خواهند داشت.

استفاده از استاندارد غیررمزگذاری‌‏شده HTTP برای وب‏سایت‏‌های اینترنتی راه را برای به سرقت رفتن اطلاعات مهم کاربران مثل گذرواژه، نام کاربری، تاریخچه جستجو و برخی اطلاعات دیگر باز می‏‌گذارد.
مرجع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.