ضرورت وجود راهبرد اختصاصی امنیت سایبری در سازمان‌ها

کمیته رکن چهارم –  امنیت سایبری همچنان یک تهدید برای مشاغل محسوب می‌شود و با وجود شرکت‌های ارزشمند بسیار، ضروری است که با تدوین یک راهبرد اختصاصی امنیت سایبری از نرم‌افزارهای داخلی و داده‌های مهم تجاری خود محافظت کنند.

هم‌زمان با گسترش تحولات دیجیتالی و فناوری‌های ابری، چالش‌های تأمین امنیت زیرساخت‌ها، سیستم‌ها و داده‌ها برای مواجهه با تهدید روزافزون حمله سایبری نیز افزایش می‌یابد. در این گزارش قصد داریم به لزوم داشتن یک راهبرد امنیت سایبری اختصاصی برای مشاغل بپردازیم.

اخیراً، بسیاری از رهبران فناوری اطلاعات دنیا دریافته‌اند که سیستم‌های داخلی قدیمی امنیت کمتری نسبت به سرویس‌های مرکز داده و ابری دارند. این امر آن‌ها را وادار کرده تا برای افزایش امنیت و سایر مزایا، ازجمله مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری، به خدمات ابری روی بیاورند.

بااین‌حال، انتقال حجم کار به فناوری‌های ابری نیاز به برنامه‌ریزی جدی و یک راهبرد قوی دارد. همچنین به‌احتمال‌زیاد برخی از سیستم‌ها و برنامه‌های موجود ممکن است مطابق با فناوری‌های ابری بومی نباشند و بنابراین نیاز به توجه خاصی خواهند داشت.

از آنجاکه بخش‌های فناوری اطلاعات و ارائه‌دهندگان خدمات، بسترهای متناسب را ایجاد می‌کنند تا نیازهای سازمانی مختلف را برآورده کنند، ترکیب سرویس‌های ابری با زیرساخت‌های ابری به یک هنجار تبدیل شده است. برنامه‌های منطبق با فناوری‌های ابری باید جایگزین گزینه‌های نامنطبق ابری شوند.

از طرفی همه عناصر ابری اهداف بالقوه‌ای برای مجرمان سایبری هستند؛ بنابراین ضروری است که شرکت‌ها با ارائه‌دهندگان خدمات ابری و امنیتی که حفاظت و تداوم کسب‌وکار را در کل زیرساخت‌ها و سطح تهدید ارائه می‌دهند، همکاری کنند.

در همین راستا برای رهبران فناوری اطلاعات که برای تحولات دیجیتالی برنامه‌ریزی می‌کنند دو سؤال مهم پیش می‌آید:

  1. کدام شرکت‌ها مؤثرترین خدمات امنیتی و کاهش خطر را برای زیرساخت‌های مبتنی بر ابر امروزی ارائه می‌دهند؟
  2.  چه خدماتی برای امنیت و به حداقل رساندن خطرات تداوم کسب‌وکار ضروری هستند؟

برای برآوردن انتظارات روزافزون امنیتی، اکوسیستم‌های ارائه‌دهنده خدمات، گسترش‌یافته و مشارکت با سازمان‌های امنیتی برجسته رسمی شده است. به‌این‌ترتیب، ما شاهد ظهور پیشنهاد‌های امنیتی هستیم که از شرکت‌ها در برابر همه زمینه‌های جرائم سایبری محافظت می‌کنند.

صاحبان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات پیچیده و مدرن، باید از تهدیدات پیچیده فضای سایبری جلوتر باشند. هیچ‌چیز ثابت نمی‌ماند؛ بنابراین کار با یک شریک فناوری که با سرعت نوآوری و مقیاس و پیچیدگی پیشرفت‌های مدرن هم‌سطح باشد ضروری است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.