مردم مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشند

کمیته رکن چهارم – فیشینگ حساب بانکی با شگرد مهندسی اجتماعی یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

عبدالرسول جوکار سرپرست فرماندهی انتظامی ایذه گفت: فیشینگ حساب بانکی با شگرد مهندسی اجتماعی یکی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های اینترنتی است که در شهرستان ایذه نیز مصادیقی رخ داده است.

او با بیان اینکه کلاهبرداران با ارسال لینک جعلی افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات حساب بانکی شهروندان می‌کنند، افزود: کلاهبرداران با برقراری تماس تلفنی و چرب زبانی اعتماد افراد را جلب کرده به طوری که با ورود کاربر به درگاه‌های جعلی بانکی اطلاعات درج شده مورد دستبرد سارقین قرار می‌گیرد.

جوکار بیان داشت: کلاه برداری فیشینگ درگاه‌های جعلی طوری طراحی می‌شوند که به‌محض ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر پیغام خطا در انجام تراکنش به مخاطب نمایش‌داده شده و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانی می‌کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی ایذه با اشاره به اینکه کلاهبرداران به‌علت تعطیلی بانک‌ها عمدتاً ساعات غیراداری و ایام تعطیل را برای انجام مقاصد خود انتخاب می‌کنند، تاکید کرد: شهروندان به تماس‌های مشکوک اعتنا نکنند و اطلاعات محرمانه و حساب‌های کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره قبل از انجام تراکنش مالی از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکل‌های امنیتی آن اطمینان پیدا کنند.

منبع : خبرفارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.