کاربران، جدیدترین خبرها را در فیس بوک می‌خوانند

۱کمیته رکن چهارم – فیس بوک با ‌همکاری چند رسانه‌ خبری در آمریکا، آلمان و بریتانیا کل محتوای مقالات، ویدئوها و گالری‌های عکس این رسانه‌ها را از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک روی تلفن‌های هوشمند منتشر می‌کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،چندین مجموعه ‌رسانه‌ای در آمریکا، آلمان و بریتانیا در همکاری جدیدی با فیس‌بوک دست به حرکتی نو در دنیای خبررسانی زده‌اند. با استفاده از پروژه‌ای تحت عنوان Instant Articles، کاربران فیس‌بوک از این پس می‌توانند با خیال راحت‌تر، زمان بیشتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانند و برای خواندن خبرها و مقالات نیازی به مراجعه به وب سایت‌های دیگر ندارند. این رسانه‌ها از این پس قادر خواهند بود تا از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، تمامی محتوای مقالات، گالری‌های عکس یا ویدئوهای خود را در اختیار کاربران بگذارند.

پیش از این، روال به این صورت بود که روی فیس‌بوک، تنها لینکی از مقالات یا گالری‌های عکس پست می‌شد و کاربر با کلیک روی آن لینک به سایت خبری موردنظر ارجاع داده می‌شد؛ اما اکنون در چارچوب همکاری جدید رسانه‌ای میان فیس‌بوک و وب‌سایت‌های خبری، کاربر نیازی به ترک کردن صفحه فیس‌بوک برای خواندن یا تماشای خبرها نخواهد داشت.

این پروژه توانسته در آلمان توجه دو وب سایت پربیننده و محبوب خبری اشپیگل آنلاین و Bild.de را به خود جلب کند. سایت‌های خبری نیویورک تایمز، نشنال جئوگرافیک و باز فید از آمریکا و سایت‌ بی‌بی‌سی و روزنامه گاردین از بریتانیا نیز اعضای دیگر این پروژه را تشکیل می‌دهند.

درآمد حاصل از تبلیغات فیس‌بوک همچنین امکان تبلیغ را نیز در اختیار این رسانه‌های خبری گذاشته است، به این صورت که اگر این رسانه‌ها خود اجرای فروش تبلیغات را در اختیار بگیرند، درآمد حاصل از آن نیز به‎طور کامل نصیب خودشان می‌شود. در مقابل اگر تبلیغات آنلاین از طریق شبکه تبلیغاتی خود فیس‌بوک اداره شود، این شرکت ۷۰ درصد درآمد را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارد.

به‌گفته جاستین اوسوفسکی، رئیس همکاری‌های رسانه‌ای فیس‌بوک، اگر کاربری در حال حاضر از طریق اپلیکیشن فیس‌بوک روی یک لینک خبری کلیک کند، پدیدار شدن محتوای خبر چندین ثانیه طول می‌کشد درحالی‌که با استفاده از روش جدید سرعت بالا آمدن مطلب خبری ده برابر بیشتر می‌شود.

اشپیگل آنلاین و Bild.de از پیوستن به این پروژه و آزمایش آن ابراز رضایت کرده‌اند و به‌گفته سردبیر Bild.de، آنها قصد دارند تا محتوای خبری تولید شده را در این همکاری با فیس‌بوک “سریع‌تر، راحت‌تر و بدون دردسرتر و هیجان‌انگیزتر” در اختیار کاربران قرار دهند.

منبع:افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.