پلیس درخصوص پیامک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثنا هشدار داد

کمیته رکن چهارم – رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: چندی است پیامکی تحت عنوان ” از شما شکایت صورت گرفته ” در بین کاربران در حال انتشار می‌باشد که کاربر پس از ورود به لینک مجرمانه این صفحه قربانی درگاه جعلی یا همان فیشینگ می‌گردند.

سرهنگ فداییان رئیس پلیس فتا استان سمنان به شهروندان گفت: مجرمان سایبری از هر موقعیتی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می کنند و معمولا افرادی که آگاهی کافی و لازم با تهدیدات فضای مجازی را ندارند قربانی گردیده و در دام این کلاهبرداران سایبری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: دریافت پیامک‌های جعلی با مناسبت های گوناگون و ورود کاربران به لینک‌های آلوده معرفی شده در این پیامک‌ها باعث سرقت اطلاعات کاربران می گردد.

سرهنگ فداییان افزود: چندی است پیامکی تحت عنوان ” از شما شکایت صورت گرفته ” در بین کاربران در حال انتشار می باشد که کاربر پس از ورود به لینک مجرمانه این صفحه قربانی درگاه جعلی یا همان فیشینگ می گردند.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: برخی مجرمین با طراحی برنامه‌های آلوده به بدافزار و با عناوین مختف و جذاب کاربران را ترغیب به نصب برنامه نموده و در نهایت اطلاعات مالی و یا هویتی آنها را سرقت می نماید.

این مقام انتظامی استان به کاربران توصیه کرد: با توجه به افزایش جرایم در این حوزه به کاربران فضای مجازی توصیه می گردد به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از منابع نامعتبر ارسال می گردد اعتنا نکرده و وارد لینک‌های دریافتی از این مسیر نگردند و برنامه‌های کاربردی مورد نیاز خود را حتما از منابع معتبر دانلود نموده و به میزان دسترسی که از کاربر می گیرد دقت نمایید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

منبع : خبرفارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.