حمله سایبری شرکت رسانه‌ای Amedia

کمیته رکن چهارم – شرکت Amedia، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای نروژ بر اثر حمله سایبری متوقف شد.

بزرگ‌ترین ناشر خبری محلی در نروژ، آمدیا (Amedia)، اعلام کرد که چندین سیستم کامپیوتری مرکزی آن به دلیل یک حمله سایبری جدی، خاموش شده‌اند.

پال ندرگوتن (Pål Nedregotten)، معاون بخش فناوری آمدیا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این شرکت در حال بررسی وضعیت و ارزیابی کامل آسیب‌های ناشی از این حمله است گفت: این حمله مانع از چاپ روزنامه‌های روز چهارشنبه شرکت شد و تا زمانی که مشکل حل نشود، چاپخانه‌ها متوقف خواهند بود.

حمله یادشده همچنین سیستم‌های تبلیغات و اشتراک این شرکت را تحت تأثیر قرار داد و از خرید آگهی‌های جدید توسط تبلیغ‌کنندگان جلوگیری کرد و مانع سفارش یا لغو اشتراک مشترکان شد.

این شرکت گفت، مشخص نیست که اطلاعات شخصی مشتریان هک شده یا نه؛ اما سیستم اشتراکی که تحت تأثیر حمله قرار گرفته شامل نام، آدرس، شماره تلفن و سابقه اشتراک مشتریان است. این شرکت در ادامه مدعی شد داده‌هایی مانند رمز عبور، تاریخچه خواندن و اطلاعات مالی مشتریان تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته است.

به گفته وب‌سایت آمدیا، این شرکت بیش از ۹۰ روزنامه و نشریه منتشر می‌کند که به دست بیش از ۲.۵ میلیون نروژی می‌رسد.

حمله به شرکت آمدیا سومین حمله سایبری بزرگ در نروژ است که به تازگی گزارش شده است.

پیش‌ از این روز ۲۱ دسامبر انورتورا (Nortura)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد غذایی نروژ، اعلام کرده بود که پس از متحمل شدن یک حمله سایبری، سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را خاموش کرده است.

شهرداری منطقه نوردلند (Nordland)، اداره منطقه‌ای حاکم بر بخش وسیعی از شمال نروژ نیز پس از یک نشت اطلاعاتی سیستم‌های کامپیوتری خود را خاموش کرد. این حادثه برخی خدمات شهری مانند مدارس و درمانگاه‌ها را تحت تأثیر قرار داد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.