افزایش حملات سایبری به شرکت‌های تولیدی

کمیته رکن چهارم – آژانس سایبری آمریکا (سیسا) نسبت به افزایش تهدیدات سایبری به شرکت‌های تولیدی در طول همه‌گیری کرونا هشدار داد.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا موسوم به سیسا به‌تازگی هشدار داد در دوران همه‌گیری کرونا شرکت‌های تولیدی بیشتر در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند.

سیسا در گزارش جدید خود تهدیدات بالقوه برای بخش تولیدات حیاتی را تشریح و اعلام کرد با توجه به افزایش دورکاری‌ها و درنتیجه افزایش سطح تهدیدات ناشی از هکرها، ممکن است سطح حملات نیز افزایش یابد.

در این گزارش آمده بخش تولیدات حیاتی در معرض خطر افزایش سطح حملات سایبری و محدودیت نیروی کار امنیت سایبری مرتبط با همه‌گیری کرونا قرار دارد. با افزایش سطح حملات و کاهش قابلیت‌های محافظتی، آسیب‌پذیری بخش تولیدات حیاتی در برابر تعداد فزاینده حملات باج افزاری که کسب‌وکارهای خصوصی را هدف قرار می‌دهند افزایش می‌یابد. برای کاهش تهدیدات آتی، بخش تولیدات حیاتی باید مدیریت خطرها را در اولویت قرار دهد.

سیسا تشریح کرد که افزایش استفاده ارز ربات‌ها و دورکاری کارکنان به دلیل نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا، ازیک‌طرف آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدیدی را ایجاد کرده است و از طرفی دیگر موجب کمبود روزافزون پرسنل واجد شرایط برای محافظت از سیستم‌های تولیدی بسیار فنی شده است. حملات باج افزاری که در طول همه‌گیری در همه بخش‌ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده‌اند، برای شرکت‌های تولیدی نیز یک تهدید به‌حساب می‌آیند.

در ادامه این گزارش تأکید شد که اگر روال فعلی ادامه داشته باشد حملات علیه زیرساخت‌های بخش تولید همچنان افزایش خواهد یافت. گروه‌های باج افزاری شروع به هدف قرار دادن سیستم‌هایی کرده‌اند که فاقد کنترل‌های امنیتی ذاتی لازم برای محافظت از خود هستند. این حملات می‌تواند کاهش فاجعه‌بار تولید، توقف تولید، از دست رفتن درآمدها و حتی جریمه‌های تأخیر در تولید را در پی داشته باشد.

ایسترلی، مدیر سیسا هم در توییتی نوشت: از آنجایی‌ که کارخانه‌های تولیدی حیاتی به دلیل کرونا، بیشتر به سمت استفاده از فرایندهای اتوماسیون و رباتیک (RPA) حرکت می‌کنند، هکرها فرصت بیشتری برای استفاده از آسیب‌پذیری‌ها دارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.