اپلیکیشن قدیمی control panel بازنشسته می‌شود

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت به فعالیت اپلیکیشن قدیمی control panel در سیستم عامل ویندوز پایان دهد.

مایکروسافت control panel را در ویندوز کنار می‌گذارد. این غول نرم افزاری اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی برخی تغییرات را در بخش تنظیمات سیستم عامل ویندوز ۱۱ ارائه کرد و این ماه روش‌های بیشتر برای جایگزینی ابزارهای جدید با «کنترل پنل» را مورد آزمایش قرار داد.

شرکت مایکروسافت در نسخه‌های آزمایشی جدید ویندوز ۱۱ تنظیمات شبکه پیشرفته را به شکل صفحه جدیدی در اپلکیشن تنظیمات منتقل کرده که گزینه‌های اشتراک‌گذاری برای فایل‌ها، چاپگرها و شناسایی شبکه را شامل می‌شود. برخی از نقاط ورودی به تنظیمات شبکه و دستگاه در سیستم عامل ویندوز ۱۱ نیز هم اکنون از بخش کنترل پنل حذف شده و در اپلیکیشن تنظیمات در اختیار کاربران قرار گرفته است.

علاوه بر این، پیوندهای مربوط به بخش کنترل پنل که برای نصب و حذف برنامه‌ها استفاده می‌شد هم اکنون به اپلیکیشن تنظیمات منتقل شده است. حتی در بخش حذف به‌روزرسانی‌های ویندوز، به جای اینکه کاربران در بخش کنترل پنل دسترسی داشته باشند هم اکنون می‌بایست به اپلیکیشن تنظیمات مراجعه کنند.

این آخرین تغییرات پس از تلاش‌های مایکروسافت برای کنار گذاشتن کنترل پنل در سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. شرکت مایکروسافت نخستین بار یک اپلکیشن جداگانه تنظیمات را در سیستم عامل ویندوز ۸ به عنوان راهکار ویژه بازنگری کنترل پنل سنتی خود معرفی کرده بود.

اپلیکیشن‌های تنظیمات و کنترل پنل در سیستم عامل ویندوز همواره به دلایل پشتیبانی قدیمی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کردند. برای نمونه می‌توان گفت که مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز به شکل همزمان دو مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر و Edge را ارائه می‌کرد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.