همکاری چک‌پوینت با نامیبیا برای کاهش تهدیدات سایبری

کمیته رکن چهارم – دانشگاه علم و فناوری نامیبیا یک همکاری برای مقابله با کمبود مهارت‌های امنیت سایبری و برطرف شدن شکاف‌های امنیت سایبری در نامیبیا انجام داده است.

یک مشارکت جدید برای مقابله با کمبود مهارت‌های امنیت سایبری در نامیبیا انجام شده است. شرکت فناوری‌های نرم‌افزاری چک پوینت (Check Point)، ارائه‌دهنده پیشرو راه‌حل‌های امنیت سایبری در سطح جهان، با دانشگاه علم و فناوری نامیبیا (NUST)، راه‌حل‌های کامل سازمانی (CES) و «Salt Essential IT» برای این طرح ابتکاری همکاری کرده است.

مشارکت بین آکادمی امنیتی چک پوینت (Check Point Secure Academy) و دانشگاه علم و فناوری نامیبیا به اعضای هیئت علمی دانشگاه کمک می‌کند تا دوره آموزشی «Certified Security Administrator» چک‌پوینت را تکمیل کنند.

آنها می‌توانند از امسال مجموعه‌ای از دوره‌های امنیت سایبری را به دانشجویان دانشگاه علم و فناوری نامیبیا آموزش دهند. تا به امروز، سه نفر از مدرسان دانشگاه این دوره آموزشی را به پایان رسانده‌اند و تعداد کارکنان بیشتری برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

مِرسی چیتائورو (Mercy Chitauro)، هماهنگ‌کننده برنامه امنیت سایبری در دانشگاه علم و فناوری نامیبیا، گفت : «از طریق این مشارکت، ما چشم‌انداز امنیت سایبری آفریقا را تقویت می‌کنیم، زیرا استادان ما مهارت‌های سایبری مهمی را که آموخته‌اند به نسل بعدی حرفه‌ای‌ها منتقل می‌کنند.»

CES و Salt که از طریق واحد آموزش تعاونی دانشگاه کار می‌کنند به تسهیل کارآموزی مرتبط با صنعت و سایت‌های امن در محل کار کمک و امکان یادگیری یکپارچه کار را برای دانشجویان فارغ‌التحصیل از برنامه آموزشی مشارکت، فراهم می‌کنند.

پی‌جی کوتزه (PJ Kotze)، مدیر کل CES، اعلام کرد که دستیابی به وضعیت آکادمی ایمن چک‌پوینت در نامیبیا گام مهمی به جلو در توسعه مجموعه استعداد جدید از متخصصان امنیتی واجد شرایط و یک پلتفرم پایدار برای پرورش این افراد استعداد در کشور است.

سونیا کوئتزِر (Sonja Coetzer)، مدیر عامل Salt نیز در این خصوص اظهار داشت: «ابتکارات آموزشی اینچنینی به ایجاد محیط‌های قوی‌تر و امن‌تر برای کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا در یک اقتصاد دیجیتال پایدار رقابت داشته باشند و این موضوع در انقلاب صنعتی چهارم بسیار حائز اهمیت است.»

به گفته کارشناسان، این مشارکت دامنه آموزش امنیت سایبری، که قبلاً به‌وسیله برنامه امنیت سایبری «Jump Start» چک پوینت ارائه شده، را عمیق‌تر می‌کند. از طریق این برنامه، فراگیران می‌توانند به دوره‌های آنلاین رایگان از هر نقطه در جهان دسترسی داشته باشند و پس از اتمام مشارکت، گواهینامه رسمی دریافت کنند.

در حال حاضر، بیش از ۲۰ هزار دانشجو و متخصص امنیتی در سراسر آفریقا این دوره‌ها را گذرانده‌اند و امنیت کلی سایبری آفریقا را از طریق مهارت‌های پیشرو در صنعت افزایش داده‌اند.

پانکاج بولا (Pankaj Bhula)، مدیر منطقه‌ای فناوری‌های نرم‌افزاری چک پوینت در آفریقا توضیح داد: «این مشارکت جدید تعهد مداوم ما را برای دسترسی به آموزش امنیت سایبری به همگان نشان می‌دهد.»

چک‌پوینت اعلام کرد که فقط در نامیبیا، هر سازمان در سال گذشته به طور متوسط ​​هر هفته ۱۳۸۲ حمله سایبری را تجربه کرده است. در سطح جهانی، این رقم ۹۳۰ مورد است. به این معنی که مشاغل نامیبیا تقریباً ۴۹ درصد بیشتر با تهدیدات سایبری سروکار دارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.