حمله سایبری به Ubisoft

کمیته رکن چهارم – پس از انویدیا و سامسونگ، شرکت فرانسوی یوبی‌سافت، فعال در زمینه بازی‌های ویدئویی، مورد حمله سایبری قرار گرفت.

شرکت فرانسوی بازی‌های ویدئویی یوبی‌سافت (Ubisoft) اعتراف کرد که یک حادثه امنیت سایبری به طور موقت برخی بازی‌ها، سیستم‌ها و خدمات را مختل کرده است. این اختلال، سومین حادثه سایبری پس از نقض اطلاعات سازنده تراشه‌های گرافیکی انویدیا (Nvidia) و غول کره جنوبی سامسونگ در این ماه به شمار می‌رود.

یوبی‌سافت گفت که تیم‌های فناوری اطلاعات با کارشناسان خارجی برجسته برای بررسی این مشکل همکاری می‌کنند.

شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به عنوان یک اقدام احتیاطی، ما یک بازنشانی رمز عبور در سراسر شرکت را آغاز کردیم. همچنین، می‌توانیم تأیید کنیم که همه بازی‌ها و سرویس‌های ما به طور عادی کار می‌کنند و در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که اطلاعات شخصی بازیکن به عنوان یک محصول جانبی در معرض دید قرار گرفته باشد.»

گروه هکری پشت انویدیا و سامسونگ اعتبار نقض داده‌های یوبی‌سافت را نیز بر عهده گرفت. در یک کانال تلگرامی که گفته می‌شود به‌وسیله LAPSUS$ اداره می‌شود، این گروه مسئولیت حادثه یوبی‌سافت را بر عهده گرفت.

انویدیا در اول مارس امسال تأیید کرد که هکرها اطلاعات اختصاصی و اعتباری کارمندانش را فاش کرده‌اند. این شرکت اظهار داشت: «ما هیچ مدرکی مبنی بر استقرار باج‌افزار در محیط Nvidia یا ارتباط آن با درگیری روسیه و اوکراین نداریم.»

سامسونگ نیز هفتم مارس سال جاری اعلام کرد که هکرها داده‌های داخلی شرکت و کد منبع دستگاه‌های گلکسی را به سرقت برده‌اند. سامسونگ بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت :«هیچ گونه نقض اطلاعات شخصی صورت نگرفته، اگرچه اطلاعات فاش شده شامل برخی کدهای منبع لازم برای اجرای تلفن‌های گلکسی است.»

گروه هکری LAPSUS$ مسئولیت این نقض‌ها را برعهده گرفته بود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.