وجود تروجان و بدافزار در فروشگاه گوگل پلی تایید شد

کمیته رکن چهارم – یک شرکت امنیت سایبری گزارش داده که فروشگاه گوگل پلی مملو از برنامه‌های بدافزار و تروجانیزه شده است.

جدیدترین گزارش‌ها حاکی از این است که فروشگاه Google Play مملو از تروجان‌ها و برنامه‌های آلوده به بدافزار است که اطلاعات حساس و پول قربانیان را سرقت می‌کنند. محققان امنیت سایبری دکتر وب، اخیراً وضعیت این فروشگاه اپلیکیشن موبایل را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که تعداد برنامه‌های تروجانیزه شده (آلوده به بدافزار) در این فروشگاه افزایش یافته است.

بیشتر این اپلیکیشن ها، کیف پول‌های ارز دیجیتال، برنامه‌های مدیریتی، شبیه‌سازی‌های سرمایه‌گذاری و ویرایشگر‌های عکس هستند.

در حالی که شرکت گوگل قبلاً موفق شده بود اکثر این گونه برنامه‌ها را از فروشگاه برنامه خود حذف کند، چند برنامه از جمله (Top Navigation) همچنان در گوگل پلی موجود هستند. این برنامه، همراه با برنامه دیگری از همان توسعه دهنده) به نام (Advice Photo Power، بیش از ۶۰۰۰۰۰ بار دانلود شده است.

یکی از مهم‌ترین تهدیدات امسال نسخه‌های مختلف واتساپ هستند که دقیقاً به همین شکل توزیع شده اند. این نسخه‌ها شامل GBWhatsApp، OBWhatsApp یا WhatsApp Plus هستند که ادعا می‌کنند ویژگی‌های بیشتری (زبان‌های اضافی، ویجت‌های صفحه اصلی، مسدود کردن تماس یا سایر ویژگی‌هایی که در برنامه اصلی موجود نیستند) را نسبت به نسخه رسمی واتساپ ارائه می‌دهند.

البته باید به یاد داشت که این گونه تهدیدات فقط مختص گوگل پلی و فروشگاه‌های مشابه نیستند و از سایر جوامع آنلاین مانند وب سایت ها، انجمن‌ها یا کانال‌های مختلف نیز امکان انتشار آن‌ها وجود دارد.

منبع : خبرفارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.