در سال جدید سازمان‌ها با چه چالش‌های امنیتی روبرو هستند؟

کمیته رکن چهارم – در سال جدید، مدیران ارشد امنیت اطلاعات سعی می‌کنند برای بهبود امنیت سایبری فهرستی جامع از اولویت‌ها و اهداف را مشخص کنند. 

وب‌سایت Infosecurity پژوهشی در ارتباط با اولویت‌های امنیتی انجام داده که نشان می‌دهد، هدف تیم‌های امنیتی طراحی و پیاده‌سازی مجموعه‌ای یکپارچه از رویکردهای امنیتی، بهبود و اعمال تغییرات کلی در آن‌ها است. این مجموعه شامل خط‌می‌ها، رویه‌ها و فناوری‌هایی برای پیشگیری از بروز حمله‌های سایبری و مقابله با تهدیدات و مخاطرات امنیتی است. به‌طوری که راه‌حل‌ها متناسب با نیازهای امنیتی کسب‌وکارها و بخش‌های فناوری اطلاعات و تهدیدات انتخاب خواهند شد.

تهدیدات باج‌افزاری

گزارشی که توسط شرکت امنیتی کسپرسکی منتشر شده، نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ باج‌افزارها از تهدیدات امنیتی مهم و خطرناک برای کسب‌وکارها خواهند بود. حمله‌های باج‌افزاری خطرناک، بر ضد سازمان‌های مهمی مانند شرکت خط لوله سوخت آمریکا و بزرگ‌ترین شرکت بسته‌بندی گوشت جهان نشان داد که هکرها شرکت‌های بزرگ را نشانه رفته‌اند. اواسط خردادماه ۱۴۰۰ بود که شبکه‌های کامپیوتری شرکت گوشت جی‌بی‌اس (JBS) هک شد و عملکرد بخش بزرگی از فعالیت‌های این شرکت در استرالیا، کانادا و آمریکا مختل شد. در جریان این حمله بزرگ، این شرکت بزرگ بسته‌بندی گوشت در جهان مجبور شد ۱۱ میلیون دلار باج در قالب بیت‌کوین به هکرها پرداخت کند تا بتواند دومرتبه به‌زیرساخت‌های ارتباطی خود دسترسی داشته باشد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.