تاثیر حملات سایبری بر سرمایه‌گذاری مشتریان سازمان‌ها

کمیته رکن چهارم – حملات سایبری می‌توانند بر سرمایه‌گذاری‌ در سازمان‌ها تأثیر بگذارد و برخی شرکت‌ها ممکن است بیش از سایرین مستعد حملات سایبری پرهزینه باشند.

کارشناسان معتقدند که امنیت سایبری می‌تواند در بیش از یک مسیر برای مشاوران مالی خطر ایجاد کند. به گفته کارشناسان، مشاوران مالی شاید بخواهند امنیت سایبری را به عنوان یک موضوع مهم در بیش از یک سطح ببینند. در حالی‌که حفاظت از داده‌های مشتری باید در اولویت باشد، حملات سایبری همچنین می‌توانند بر سرمایه‌گذاری‌هایی که از طرف مشتریان خود انجام می‌دهند تأثیر بگذارد. اساساً، برخی شرکت‌ها ممکن است بیش از سایرین مستعد حملات سایبری پرهزینه باشند.

جمیل فرشچی (Jamil Farshchi)، مدیر ارشد امنیت اطلاعات Equifax، در نشست مشاور مالی «CNBC» گفت: «فکر می‌کنم بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و تولید با بیشترین خطر موجه‌اند. از لحاظ تاریخی آنها را به اندازه برخی صنایع دیگر مانند خدمات مالی یا فناوری، سرمایه‌گذاری و امنیت را در اولویت قرار نداده‌اند.»

چارلز کارماکال (Charles Carmakal)، مدیر ارشد فناوری ماندیانت (Mandiant) در این اجلاس اظهار داشت که بخشی از راه ارزیابی ریسک سایبری یک شرکت این است که تهدیدات دنیای واقعی علیه خط کسب‌و‌کار را در نظر بگیریم.

کارماکال توضیح داد که همه سازمان‌ها تهدیدی مشابه سایر سازمان‌ها ندارند؛ به عنوان مثال، تهدیدات منحصربه‌فردی برای مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که بسیار متفاوت از تهدیدات برای پیمانکاران دفاعی یا نهادهای دولتی است. وی همچنین پیشنهاد توجه به بلوغ امنیتی شرکت را می‌کند.

مدیر ارشد فناوری ماندیانت اعلام کرد: «بسیاری از شرکت‌هایی که یک حادثه امنیت سایبری بزرگ داشته‌اند، نسبت به سازمان‌هایی که یک حمله امنیت سایبری بزرگ را تجربه نکرده‌اند از امنیت بیشتری برخوردار هستند.»

ماندیانت و Equifax هردو قربانی حملات سایبری شده‌اند. فرشچی گفت: «خبر خوب برای سرمایه‌گذاران این است که به نظر می‌رسد اتاق‌های هیئت‌مدیره شرکت‌ها بیش از گذشته بر امنیت سایبری متمرکز شده‌اند؛ مردم آن را جدی‌تر می‌گیرند. درنتیجه، ما افراد بیشتری را با فناوری و امنیت در اتاق هیئت‌مدیره جذب می‌کنیم.»

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.