استخراج اطلاعات ۵۲ هزار حساب بانکی قربانیان باند فیشینگ

کمیته رکن چهارم – فرمانده انتظامی استان مرکزی از استخراج اطلاعات ۵۲ هزار حساب بانکی در پی شناسایی و دستگیری باند ۳ نفره عاملان فیشینگ و صفحات جعلی در فضای سایبری در استان خبر داد.

سردار” حسن مفخمی شهرستانی” گفت: در پی دستگیری ۳ نفر متهم عامل فیشینگ و صفحات جعلی فضای مجازی از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی و انجام بازجویی‌های فنی و تخصصی از عاملان باند فیشینگ سرانجام اطلاعات ۵۲ هزار حساب بانکی قربانیان که با ورود به صفحات فیشینگ در دام سرکرده ۱۳ ساله این باند حرفه‌ای گرفتار شده بودند استخراج شد.

سردار مفخمی شهرستانی افزود: از سوی پلیس فتا مرکزی فعالیت مجرمانه این باند به دیگر پلیس‌های فتا در سراسر کشور نیز اطلاع رسانی شده است تا به سرعت با شناسایی شاکیان دیگر پرونده‌هایی که این متهمان سایبری در آن‌ها نقش داشته اند، به نتیجه برسد.

او با تاکید بر جدیت کامل کارشناسان پلیس برای رسیدگی به شکایت‌های صورت گرفته درباره جرایم سایبری افزود: بسیاری از کاربران پس از اطلاع از دسترسی متهمین به اطلاعات کارت بانک شان اقدام به تغییر رمز‌های خود نموده اند و خوشبختانه برداشت اینترنتی از آنان صورت نگرفته است، اما کارشناسان پلیس فتا تحقیقات لازم را به منظور مشخص شدن کامل موضوع و برداشت یا عدم برداشت وجه از اطلاعات حساب‌های کشف شده از تجهیزات رایانه‌ای متهمان را انجام خواهند داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به فعال سازی رمز‌های پویا که برداشت‌های اینترنتی را بسیار محدودتر از گذشته کرده است، بیان کرد: کاربران توجه داشته باشند در صورتی که اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحات بانکی یا درگاه‌های خرید وارد می‌کنند و با پیام خطا در تراکنش مواجه می‌شوند باید به جعلی بودن درگاه مشکوک شده و از وارد نمودن مجدد رمز پویا در آن صفحه خودداری کنند.

منبع : خبرفارسی

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.