متخصصان خواستار تصویب قوانینی برای تشخیص هویت با چهره افراد شده‌اند

۱کمیته رکن چهارم – حامیان حفظ حریم شخصی کاربران با همکاری نهادهای قانونی در پی وضع  قوانینی مناسب در زمینه استفاده از چهره افراد به‌منظور تشخیص هویت هستند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،از آنجایی که با رشد روزافزون فناوری در دنیا، استفاده از سیستمهای تشخیص چهره برای انجام امور مختلف اداری، امنیتی و … افزایش یافته، نگرانی در مورد سوءاستفاده از اطلاعات مذکور نیز بیشتر شده است.

بر همین اساس برخی کشورها قصد دارند تا بهره‌گیری شرکت‌ها از این اطلاعات را محدود کنند و از مؤسسات فناوری و نیز گروه‌های تجاری و صنعتی بخواهند تا برای نگهداری و به‌اشتراک‌گذاری این اطلاعات با نهادهای ثالث حد و مرزهایی را رعایت کنند.

۹ نهاد مدافع حریم شخصی کاربران در استرالیا و آمریکا و چند کشور دیگر با صدور بیانیه‌ای مشترک ضمن ناموفق اعلام کردن مذاکرات خود با شرکت‌های فناوری در این زمینه بعد از برگزاری دوازده جلسه، گفتند: با این حال مردم نباید نگران این باشند که در زمان حرکت در خیابان‌ها دوربین‌های مختلف چهره و هویت‌شان را ثبت می‌کنند. متأسفانه ما نتوانستیم در مورد این مساله اساسی به توافق برسیم.

این نهادها می‌گویند که با توجه به ایستادگی و بهانه‌گیری شرکت‌های فناوری انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد تلاش برای وضع قوانین جدید در این زمینه و همین‌طور پیگیری حقوقی موضوع باشیم.
مرجع : خبرگزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.