فیشینگ با سوءاستفاده از لینکدین

کمیته رکن چهارم – شبکه اجتماعی لینکدین از کاربران خود درخواست کرده مراقب پست‌های الکترونیکی مشکوک باشند، زیرا این پلتفرم تخصصی یکی از محبوب‌ترین برندهایی محسوب می‌شود که توسط مجرمان سایبری در حملات فیشینگ مورد هدف قرار می‌گیرد.

به گفته محققان امنیت سایبری در مرکز Check Point که تمامی پست‌های الکترونیکی فیشینگ ارسال شده در سه ماه نخست سال جاری میلادی را مورد تحلیل قرار دادند، بیش از نیمی از حملات فیشینگ اینترنتی معادل ۵۲ درصد آنها با هدف قرار دادن لینکدین انجام شده است.

ایمیل‌های فیشینگ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شکل ظاهری آنها دقیقا مشابه پست‌های الکترونیک دریافتی از لینکدین است و اگر گیرنده روی لینک پیوند شده به آن کلیک کند، به صفحه‌ای وارد می‌شود که شبیه به شبکه اجتماعی لینکدین است و در صورت وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور خود می‌تواند اطلاعات مربوطه را در اختیار هکرها قرار دهد تا سوءاستفاده گران سایبری برای ورود به حساب کاربری فرد قربانی از آن استفاده کنند.

این حملات چندان پیچیده طراحی نشده‌اند. ولی با هدف قرار دادن سرویس‌های رایج از جمله لینکدین، این احتمال وجود دارد که برخی از گیرندگان متوجه نشوند که با هکرها در تعامل هستند و قربانی یک حمله فیشینگ شده‌اند.

عمر دمبینسکی، مدیر گروه تحقیقاتی چک‌پوینت، در این خصوص گفت: «این تلاش‌های فیشینگ حملاتی هستند که به صورت ساده انجام می‌شوند. گروه‌های جنایی این تلاش‌های فیشینگ را در مقیاسی بزرگ سازماندهی می‌کنند و با این هدف که تا حد امکان افرد بیشتری را از داده‌های شخصی خود جدا کنند، حملات خود را پیش می‌برند. برخی از حملات در اصل نوعی به دست آوردن اهرم فشار است تا اطلاعات مورد نظر را از کاربران دریافت کنند».

 

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.