یک سوم سرورهای مراکز داده زامبی هستند

۱کمیته رکن چهارم – محققان دانشگاه استنفورد دریافتند ۳۰ درصد از تمامی سرورها در مراکز داده کارایی ندارند.
به گزارش کمیته رکن چهارم،محققان دانشگاه استنفورد در مطالعه جدیدی دریافتند که ۳۰ درصد از تمامی سرورها در مراکز داده در حالت اغماء قرار دارند و یا انرژی مصرف می کنند اما اطلاعات مفیدی ارسال نمی کنند. نکته قابل توجه آنجاست که این میزان از سال ۲۰۰۸ تاکنون تغییری نداشته است.
در این تحقیقات از اطلاعات جمع آوری شده توسط TSO Logic از حدود ۴۰۰ سرور در مراکز داده استفاده شده است. سروری در حالت اغماء در نظر گرفته می شود که حداقل ۶ ماه کار خاصی انجام ندهد.
تعداد بالای این نوع سرورها نشان دهنده مدیریت و کارایی مراکز داده است. این مشکل بیشتر از آنکه ناشی از یک مساله فنی باشد ناشی از یک مساله مدیریتی است.
در سال ۲۰۰۸، McKinsey & Co. نتیجه یافته های خود مبنی بر آن که ۳۰ درصد از سرورهای مراکز داده از لحاظ عملکردی بلااستفاده هستند را منتشر کردند.
IDC تخمین زده است که تعداد سرورهای فیزیکی سراسر جهان ۴۱٫۴ میلیون سرور است و به منظر می رسد که این تعداد تا آخر سال به ۴۲٫۸ میلیون سرور برسد.
در تحقیق سال گذشته NRDC مشخص شد که تنها مراکز داده امریکا ۹۱ بیلیون کیلو وات در ساعت انرژی مصرف می کنند. انتظار می رود که این میزان تا سال ۲۰۲۰، حدود ۵۳ درصد افزایش یابد. محققان بر این باور هستند که می توان با مدیریت صحیح و حذف سرورهای زامبی میزان مصرف انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش داد. این مساله تنها یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی می باشد.
NRDC بر این باور است که این مشکل بیشتر در مراکز داده کوچک وجود دارد و از سال ۲۰۰۸ تاکنون بهبودی حاصل نشده است.
منبع: مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.