قابلیت به‌روزرسانی خودکار رمزعبور در گوگل اسیستنت به‌طور گسترده‌تر عرضه خواهد شد

کمیته رکن چهارم – قابلیت به‌روزرسانی خودکار رمزعبور در دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌طور گسترده‌تر دردسترس تعداد بیشتری از کاربران قرار خواهد گرفت؛ البته این ویژگی فعلاً فقط برای وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده فعال خواهد بود.

ظاهراً گوگل قصد دارد قابلیت به‌روزرسانی خودکار رمزهای عبور دستیار صوتی اسیستنت را به‌طور گسترده‌تر منتشر کند. این خبر در حساب کاربری توییتر یکی از افشاکنندگان خبرهای فناوری به‌ نام مک واینباج و وب‌سایت AndroidPolice منتشر شده است.

اسکرین‌شات‌های وینباخ نشان‌دهنده‌ی کادر محاوره‌ای است که هشداری را برای تغییر رمزعبور در مرورگر کروم نشان می‌دهد و گزینه‌ای جدید برای تغییر خودکار آن ارائه شده است. این گزینه شامل کادر تأییدی است که از کاربر درخواست می‌کند با اجازه‌دادن به دستیار صوتی اسیستنت، با امکان تغییر خودکار رمزعبور موافقت کند.

قابلیت به‌روزرسانی خودکار رمزعبور گوگل اسیستنت سال گذشته در کنفرانس Google I/O معرفی شد. این ویژگی فقط در وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده کار می‌کند و درواقع، ایده‌ی غول جست‌وجوی اینترنت این است تاحدممکن فرایند تغییر رمزعبور را خودکار کند. با فعال‌کردن این گزینه، دستیار صوتی گوگل کاربر را به‌طور مستقیم به صفحه‌ی تغییر رمزعبور هدایت خواهد کرد و از مدیر رمزعبور داخلی کروم برای ایجاد و سپس ذخیره‌ی اطلاعات جدید استفاده می‌کند.

اندروید پلیس خاطرنشان می‌کند گزینه‌ای برای بررسی دستی این‌ امر نیز وجود دارد که آیا رمزهای عبور ذخیره‌شده در کروم به‌خطر افتاده است یا خیر. گزینه‌ی Check Passwords در زیرمنو Passwords در تنظیمات این مرورگر دردسترس است. هنگامی‌که رمزعبوری درمعرض خطر باشد، دکمه‌ی Change Password ظاهر خواهد شد و اگر امکان تغییر خودکار آن وجود داشته باشد، لوگو دستیار صوتی اسیستنت را نیز به کاربر نشان خواهد داد.

این قابلیت امنیتی برپایه‌ی فناوری Duplex one the Web گوگل توسعه داده شده است؛ فناوری جذابی که برای انجام سریع کارهایی مثل خرید بلیت سینما یا بلیت هواپیما یا سفارش غذا طراحی شده است. این فناوری با خودکارکردن اقداماتی مثل پیمایش و کلیک روی چندین صفحه و پرکردن فرم‌ها، انجام این‌ کارها را سرعت می‌بخشد. ۹to5Google گزارش داده است که خودکارسازی فرایند به‌روزرسانی رمزعبور از نوامبر گذشته برای برخی از کاربران دردسترس قرار گرفت و پس‌ازآن به‌تدریج برای تعداد بیشتری از کاربران فعال شد.

امکان تغییر خودکار رمزهای عبور درمعرض خطر پیش‌از‌این در برخی از سیستم‌های مدیریت گذرواژه مثل LastPass و Dashlane ارائه شده است؛ اما با‌‌توجه‌‌به تعداد افرادی که به‌طور پیش‌فرض از قابلیت مدیریت رمزعبور تعبیه‌شده در مرورگرشان استفاده می‌کنند، این ویژگی می‌تواند ابزاری مفید برای این دسته از کاربران باشد.

 

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.