بازگشت نفوذگران GhostShell

۱کمیته رکن چهارم – یک گروه نفوذگر به نام GhostShell اقدام به انتشار تصاویری از داده های حساس نموده که ادعا می کند آنها را از بانک های اطلاعاتی صدها سایتی که توانسته به آنها نفوذ کند جمع آوری کرده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این گروه “هکتیویست” یا Hacktivist از تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی تشکیل شده اند که با نفوذ و حمله به مراکز خاص، سعی در نشان دادن اعتراض و مخالفت خود با قانونگذاران و سیاستمداران مختلف دارند.
گروه GhostShell در سال ۲۰۱۲، نفوذ به سازمان های دولتی، آژانس های امنیتی و شرکتهای فعال در صنایع مختلف را آغاز کردند ولی در مارس ۲۰۱۳ اعلام نمودند که فعالیت خود را بطور موقت و داوطلبانه متوقف می کنند. اما در ۸ تیر ماه، در شبکه Twitter، با ارسال اسامی سایت هایی که به گفته این گروه مورد نفوذ قرار گرفته اند، نفوذگران GhostShell بازگشت خود را اعلام کردند.
Ghostshell 2
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط GhostShell، قربانیان این گروه شرکت ها، مؤسسات آموزشی و سازمان های دولتی در کشورهای مختلف می باشند. بنابراین به نظر می رسد این گروه، به صورت تصادفی هر نوع سایت آسیب پذیر را هدف قرار داده است.
در پیامی که گروه GhostShell در Twitter منتشر نمود هدف از این حملات را آگاهی رسانی و نشان دادن وضعیت واقعی امنیت سایبری، علیرغم ورود انبوهی از فناوری ها و محصولات امنیتی در سال های اخیر بیان کرده است.
هر چند این گروه تنها بخشی از اطلاعات جمع آوری شده از سایت های مورد نفوذ شده را منتشر کرده اما بسیاری از این اطلاعات نیز حساس تلقی می شوند. در میان این اطلاعات، نشانی های ایمیل، نام های کاربری، نشانی های پستی، شماره های تلفن، شناسه های Skype، تاریخ های تولد و حتی گذرواژه (بصورت متن ساده و یا رمز شده، بسته به نحوه ذخیره سازی سایت) دیده می شود.
هنوز میزان خسارت ناشی از درز این اطلاعات روشن نشده است. اما تردیدی نیست که تبهکاران سایبری از این اطلاعات فاش شده حداکثر استفاده را خواهند کرد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.