ادعای جدید پلیس اسرائیل در مورد هک غیرقانونی تلفن‌های هوشمند

کمیته رکن چهارم – پلیس اسرائیل مدعی شد که به طور غیرقانونی تلفن‌ها را هک نکرده، اما از اختیاراتش فراتر رفته است.

به گفته محققان رسوایی شنود تلفنی، که اوایل سال جاری اسرائیل را تکان داد، پلیس اسرائیل ادعا کرد که قانون را در به دست آوردن اطلاعات از تلفن‎‌های هوشمند و اطلاع ندادن به وزارت دادگستری نقض کرده، اما به طور غیرقانونی گوشی‌ها را هک نکرده است.

طبق گزارش کارشناسان، بازرسان منصوب دولتی مدعی شدند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که پلیس به طور غیرقانونی تلفن اسرائیلی‌هایی را که در رسانه‌ها ذکر شده با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus)، متعلق به گروه «NSO»، هک کرده باشد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص (Haaretz) گزارش داد که آنها روش‌های مورد استفاده پلیس برای به دست آوردن اطلاعاتی که از نظر قانونی مجاز به داشتن آنها نبود، مانند ورودی‌های تقویم و تماس‌ها، توضیح ندادند.

در ماه فوریه سال جاری، وبگاه تخصصی کالکالیست (Calcalist) اظهار داشت که پلیس اسرائیل تلفن‌های شخصیت‌های عمومی از جمله کارمندان دولت و دستیاران بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان، را معمولاً بدون حکم دادگاه هک کرده است.

این اتهامات باعث شد که دولت رژیم غاصب تیمی را به سرپرستی آمیت مِراری (Amit Merari)، معاون دادستان کل برای تحقیق منصوب کند.

در سال ۲۰۲۱ مشخص شد که سازمان‌های اطلاعاتی در سراسر جهان از پگاسوس برای سوءاستفاده از حفره‌های ناشناخته در واتس‌آپ، «iMessage» و اندروید استفاده می‌کنند. نرم افزارهای جاسوسی اسرائیل به مشتریان گروه NSO امکان دسترسی کامل به هر گوشی هوشمند را می‌دهد.

بنابر ادعای هاآرتص، تیم مِراری «هیچ نشانه‌ای» پیدا نکردند که پلیس اسرائیل از پگاسوس برای آلوده کردن تلفن‌ها بدون حکم استفاده کرده است.

گزارش این تیم چند مورد را پیدا کرد که پلیس سعی کرد فراتر از مقررات حکم عمل کند، اما تلاش آنها برای آلوده کردن تلفن‌ها شکست خورد، بنابراین هیچ محصولی در آن موارد به دست نیامد.

طبق ادعای محققان، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند به استفاده از فناوری مورد بحث ادامه دهد، مشروط بر اینکه قابلیت‌های تکنولوژیکی مازاد آن خنثی شود.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.