چهاردهم ژوئیه، پایان پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳

۱کمیته رکن چهارم – در حال حاضر با توجه به آن که عرضه جدیدترین نسخه سرور ویندوز تا سال ۲۰۱۶ به تاخیر افتاده است، تنها راه حل برای مدیران IT، ارتقاء سیستم به نسخه سرور ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۲ می باشد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز سرور ۲۰۰۳ را از ۱۴ ژوئیه متوقف خواهد کرد. مطابق با گزارشات هم چنان تعداد قابل توجهی از سرورها از این نسخه استفاده می کنند. این بدان معناست که بدون داشتن برنامه ای برای ارتقاء سیستم ها به نسخه های بالاتر، کسب و کارها در معرض خطرات و حملات سایبری قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر با توجه به آن که عرضه جدیدترین نسخه سرور ویندوز تا سال ۲۰۱۶ به تاخیر افتاده است، تنها راه حل برای مدیران IT، ارتقاء سیستم به نسخه سرور ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۲ می باشد. پشتیبانی اصلی ویندوز سرور ۲۰۰۸ در ماه ژانویه امسال به پایان رسیده بود اما شرکت مایکروسافت تا سال ۲۰۲۰ آن را تمدید کرد. هم چنین پشتیبانی اصلی ویندوز سرور ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۸ است و تا سال ۲۰۲۳ تمدیدی می شود.
به مدیران IT توصیه می شود تا در اسرع وقت نسبت به ارتقاء سرورها اقدام نمایند و می توانند با استفاده از برنامه های Microsoft’s Assessment و Planning Toolkit در این راه قدم بگذارند. این برنامه ها به آن ها می گوید که بهترین روش برای ارتقاء سیستم چیست و چگونه باید آن را نجام داد.
 منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.