اصلاح ۱۴ آسیب پذیری امنیتی در سه شنبه اصلاحیه مایکروسافت

۱کمیته رکن چهارم – شرکت مایکروسافت به کاربران توصیه می کند تا در اسرع وقت تمامی اصلاحیه ها را از کانال های رایج به روز رسانی اعمال نمایند.

به گزارش کمیته رکن چهارم،شرکت مایکروسافت در سه شنبه اصلاحیه ماه ژوئیه خود، ۱۴ بولتن امنیتی را به منظور اصلاح آسیب پذیری ها در تعدادی از محصولات این شرکت از جمله ویندوز و آفیس منتشر کرد.
هکرها در حال سوء استفاده از آسیب پذیری های سه بولتن امنیتی MS15-065 برای IE، MS15-070 برای آفیس و MS15-077 برای ویندوز می باشند.
مهم ترین بولتن های امنیتی منتشر شده توسط مایکروسافت به شرح زیر است:
·         بولتن MS15-065: 28 آسیب پذیری را در مرورگر IE نسخه ۶ و نسخه های پس از آن اصلاح می کند. در این بولتن تعدادی آسیب پذیری بحرانی برطرف شده است.
·         بولتن MS15-066: در رده امنیتی بحرانی قرار دارد و موتور VBScript را در ویندوز سرور ۲۰۰۳، ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ویندوز ویستا برطرف می کند. اگر کاربری صفحه آلوده به بدافزار را مشاهده کند، هکر می تواند کنترل دستگاه او را با حق دسترسی یکسان با کاربر لاگین شده بدست آورد.
·         بولتن MS15-067: آسیب پذیری های موجود در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ اصلاح شده است. کاربران باید فورا این بولتن را اعمال نمایند.
·         بولتن MS15-068: آسیب پذیری های اصلاح شده در این بولتن مربوط به کاربران ویندوز در حال استفاده از Hyper-V می باشد و می تواند برای نصب بدافزار یا برنامه های دیگر بر روی ماشین مجازی مهمان مورد سوء استفاده قرار بگیرد. این بولتن ویندوز ۸، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ و نسخه های بالاتر از آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
بولتن های منتشر شده از MS15-069 تا MS15-077 در رده امنیتی مهم قرار دارند و تمامی نسخه های ویندوز و آفیس را تحت تاثیر قرار می دهند.
شرکت مایکروسافت به کاربران توصیه می کند تا در اسرع وقت تمامی اصلاحیه ها را از کانال های رایج به روز رسانی اعمال نمایند.

منبع:مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.