متهم شدن گوگل به ردیابی غیر قانونی مکان کاربران

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل به اتهام ردیابی غیر قانونی مکان کاربران خود ۸۵ میلیون دلار جریمه شد.

گوگل موافقت کرده که برای حل‌و‌فصل کردن پرونده‌ای که به سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود و در آن ادعا شده که این شرکت به‌طور غیرقانونی کاربران اندروید را برای تبلیغات هدفمند ردیابی می‌کند، ۸۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا در سال ۲۰۲۰ شکایتی را تنظیم کرد که در آن ادعا شده بود گوگل با جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی کاربران اندروید، حتی در زمانی که آن‌ها تنظیمات موقعیت مکانی خود را خاموش کرده‌اند، قانون کلاهبرداری از مصرف‌کننده (Consumer Fraud Act) را نقض کرده است.

هرچند گوگل با این استدلال که طبق قانون مصرف کننده ایالتی کلاهبرداری ادعا شده باید به یک تبلیغ یا فروش مرتبط باشد، در ژانویه از دادگاه ایالتی آریزونا درخواست کرده بود تا این پرونده را رد کند، اما قاضی درخواست غول موتور جستجو را نادیده گرفته است.

دفتر برنوویچ در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای درخواست غرامت ۸۵ میلیون دلاری از سوی گوگل را اعلام کرد و گفت این بزرگترین مبلغی است که این شرکت تاکنون به ازای هر کاربر در این مقیاس پرداخت کرده است.

او گفت: من به این حل و فصل اختلاف تاریخی افتخار می‌کنم که ثابت می‌کند هیچ نهادی، حتی بزرگترین شرکت‌های فناوری نیز فراتر از قانون نیستند.

سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا در بیانیه این شرکت گفت که شکایت آریزونا به سیاست‌های قدیمی‌تر محصولات آن مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر تغییر کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما کنترل‌های ساده و گزینه‌های حذف خودکار را برای داده‌های مکانی ارائه می‌کنیم و همیشه در تلاش هستیم تا داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم را به حداقل برسانیم. ما از حل این موضوع خوشحالیم و همچنان توجه خود را بر ارائه محصولات مفید به کاربران خود متمرکز خواهیم کرد.

در همین حال، گو‌گل با شکایت‌های مشابه دیگری از سوی دادستان‌های ایندیانا، تگزاس و واشنگتن نیز مواجه است. در این پرونده‌ها که به سال ۲۰۱۸ مربوط می‌شوند نیز ادعا شده که گوگل مکان کاربران اندرویدی را بدون اجازه آن‌ها ردیابی می‌کند.

منبع : دیجیاتو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.