رفع فیلتر لینکدین، اپ‌استور و اسکایپ

کمیته رکن چهارم – بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از برنامه‌های فیلتر شده در داخل کشور از جمله اپ‌استور و لینکدین رفع فیلتر شده‌اند.

مدت زیادی است که به دلیل گسترده‌تر شدن اعتراض‌ها در کشور اینترنت کشور مختل شده بود و به دستور برخی از دستگاه‌های امنیتی کشور، بسیاری از برنامه‌ها، بازی‌ها و سایت‌ها فیلتر شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به واتس‌اپ، اینستاگرام، لینکدین، اسکایپ و …، اشاره کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که لینکدین، شبکه اجتماعی محبوب مشاغل که شامگاه اول مهر به‌همراه گوگل‌پلی، اپ‌استور و سایت استارلینک از دسترس کاربران ایران خارج شده بود، اما اکنون گزارش‌ کاربران حکایت از آن دارد که این شبکه اجتماعی بار دیگر دردسترس قرار گرفته است.

شبکه اجتماعی لینکدین اکنون بر بستر اپراتورهای موبایل و پاره‌ای از ISPهای مهم دردسترس قرار دارد. حال باید دید که آیا رفع فیلتر لینکدین دائمی است یا بار دیگر این شبکه اجتماعی از دسترس خارج خواهد شد.

در جریان رفع فیلتر برنامه‌های مختلف، از رفع فیلتر اپ‌استور هم خبر می‌رسد.

همچنین به گزارش برخی از کاربران، مسدودیت اسکایپ هم برای بعضی از آن‌ها رفع شده است. این اپلیکیشن دوم مهر ماه از دسترس کاربران ایران خارج شده بود.

برخی از گزارش‌های کاربران حاکی از آن است که گوگل ادز نیز رفع فیلتر شده است و کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.