توضیح پادویش درباره بدافزار Erbium

کمیته رکن چهارم – آزمایشگاه تحلیل بدافزار پادویش توضیحاتی را در خصوص بدافزار Erbium مطرح کرد.

شرکت مدیریت امن الکترویک کاشف به تازگی بدافزاری به نام Erbium را معرفی کرده است که برخی از اطلاعات راجع به این بدافزار کامل نبود و آزمایشگاه تحلیل بدافزار پادویش در واکنش به دغدغه مطرح شده کارشناسان امنیت سایبری درباره عدم شناسایی این بدافزار و بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

«اولین نمونه از این مجموعه فایل مخرب در تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۱ توسط بخش رصد و مانیتورینگ پادویش جمع آوری و به بخش تحلیل بدافزار ارجاع شده و از تاریخ ۲۶ مهر ماه توسط آنتی ویروس پادویش با عنوان Trojan.win32.erbiumstealer شناسایی می‌شود.

در گزارش مرکز کاشف عنوان شده است که پادویش این بدافزار را شناسایی نمی‌کند که این مطلب مطابق با واقعیت نیست و متاسفانه به دلیل عدم گزارش این موضوع به این شرکت توسط مرکز کاشف، امکان اظهار نظر در خصوص این عدم تطابق وجود ندارد.

مطابق گزارش مرکز کاشف هیچ یک از آنتی ویروس‌های مطرح شده در گزارش کاشف، این بدافزار را با عنوان Erbium شناسایی نمی‌کنند که این گزارش توضیحی در خصوص این مغایرت ارائه نکرده است.

مطابق مشاهدات و داده‌های موجود در سامانه‌های ابری پادویش، تاکنون هیچ نمونه‌ای از این بدافزار در سیستم کاربران داخلی مشاهده نشده است. این مطلب در گزارش مرکز کاشف نیز به صراحت اشاره شده که هیچ مورد قطعی از آلودگی در ایران تاکنون اثبات نشده است.»

منبع : امن پرداز

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.