شناسایی باگ‌های اولین آیفون تاشو توسط هکرها

کمیته رکن چهارم – هکرها موفق شدند باگ‌های مربوط به اولین آیفون با صفحه نمایش تاشو را شناسایی کنند.

گروهی از مهندسان چینی به جای گریز به سوی اندروید برای پرش روی صفحه نمایش تاشو، ادعا می‌کنند اولین آیفون تاشو جهان را با هم هک کرده‌اند و به نظر می‌رسد ساختن آن یک کابوس واقعی بوده است.

در حال حاضر همه ما مزایای یک دستگاه تلفن همراه با صفحه نمایش تاشو را درک کرده‌ایم. وقتی تا شود، می‌تواند به اندازه یک تلفن هوشمند (یا حتی تلفن‌های تاشوی گذشته) جمع و جور باشد که حمل آن را در جیب آسان می‌کند، و وقتی باز می‌شود، دو برابر صفحه نمایش را به نمایش می‌گذارد و ویدیو‌ها را فراگیرتر و صفحات وب را شبیه‌تر می‌کند؛ کار‌هایی که در رایانه انجام می‌شوند.

صفحه‌هایی که قابلیت تاشدن بدون شکستن را داشتند، کاملا آینده‌نگر به نظر می‌رسیدند، اما آنقدر انعطاف‌پذیر نبودند و پس از مدتی، پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر چین‌ها و آسیب‌های دیگری را نشان دادند. این احتمالا دلیل بزرگی است که چرا اپل هنوز دستگاهی با صفحه نمایش تاشو ارائه نمی‌کند، اما سازش‌های دیگری نیز وجود دارد که در دستگاهی که اساسا در هنگام تا شدن به نصف تقسیم می‌شود، مانند هکر‌های سخت افزاری پشت کانال YouTube، The Aesthetics، وارد عمل می‌شوند.

جعل iOS در حال اجرا بر روی یک دستگاه صفحه نمایش تاشو موجود بسیار ساده‌تر از ساخت یک آیفون تاشوست؛ اما هک آیفون بسیار غیرممکن است و انجام آن می‌تواند واقعا چشمگیر باشد، حتی اگر نتایج آن وسیله‌ای برای استفاده روزمره نباشد.

بدنه آیفون دوشاخه از طریق ترکیبی از اجزای سفارشی پرینت سه بعدی و قطعاتی که از یک جفت گوشی هوشمند تاشو موتورولا ریزر که مکانیزم لولای آن‌ها حدود هفت میلی متر فضا را در داخل آن باقی می‌گذارد، ایجاد شده است. این مهم بود، زیرا این هکر‌های سخت‌افزاری به جای طراحی و مهندسی یک صفحه نمایش OLED سفارشی برای آیفون تاشو خود، کاری که شرکت‌هایی مانند سامسونگ برای دوام بهتر انجام می‌دهند، صفحه استاتیک آیفون X را تغییر کاربری دادند. برای اینکه آن را به اندازه کافی انعطاف‌پذیر سازند تا به نصف تا شود. لایه‌های مختلف صفحه نمایش جدا می‌شوند و به پنل شیشه‌ای سفت و سخت در جلو و لایه لمسی سه‌بعدی زیر آن اجازه می‌دهند به طور کامل حذف شوند. این مرحله به‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع سخت‌ترین بخش این هک بود، دسترسی به ۳۷ صفحه نمایش اصلی آیفون X قبل از اینکه با موفقیت تمام لایه‌ها را بدون ایجاد آسیب از هم جدا کنند.

دستگاه نهایی که هکر‌ها آن را iPhone V ۰.۱ می‌نامند، به دلیل طرح‌ریزی‌اش، فعال بود، اما نیاز به استفاده از باتری بسیار کوچک‌تر، فقط یک بلندگو و MagSafe و شارژ بی‌سیم داشت. صفحه نمایش آن و برخی از سیم‌کشی‌های سفارشی داخل آن که برای قرار دادن لولا لازم است، بسیار شکننده است و این اولین تلاش کم و بیش یک قطعه نمایشگر است، زیرا احتمالا در یک روز استفاده معمولی دوام نمی‌آورد.

آن‌ها از طریق جیلبریک iOS، سیستم عامل آیفون را به گونه‌ای سفارشی کردند که با صفحه نمایش تاشو سازگارتر باشد، از جمله قابلیت‌های اسپلیت اسکرین، اما انتظار نداشته باشید که این تیم وارد کار ساخت آیفون‌های تاشو شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.