۷ ابزار رایگان امنیت سایبری

کمیته رکن چهارم – ابزارهای امنیت سایبری راه‌حل‌های مناسبی برای شناسایی حملات سایبری هستند.

Data protection privacy concept. GDPR. EU. Cyber security network. Business man protecting data personal information on tablet. Padlock icon and internet technology networking connection on digital dark blue background.

ابزارهای امنیت سایبری در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردارند؛ اما ممکن است برخی به دلیل مسائل مالی به دنبال این ابزارهای امنیتی نروند. در این گزارش قصد داریم شما را با ۷ ابزار امنیت سایبری رایگان آشنا کنیم.

  • کدسک (CodeSec)

کدسک یک ابزار مبتنی بر سی ال آی (CLI) است که آزمون امنیت در سطح کنتراست سازمانی را مستقیماً به لپ‌تاپ شما می‌آورد و به شما امکان می‌دهد اسکن‌های ساست (SAST) یا بدون نیاز به سرور (Serverless) را در زمان واقعی اجرا کنید و نتایج قابل‌اجرا را در عرض چند دقیقه دریافت کنید.

  • ابزارهای ضروری دفاعی یا Defendify Essentials Package

ریسک سایبری خود را ارزیابی کرده، شبکه خود را نیز آزمایش کرده و آگاهی خود را با ابزارهای ضروری دفاعی، بهبود بخشید:

  1. ارزیابی‌های امنیت سایبری: نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های بهبود سایبری خود را ارزیابی کنید.
  2. اسکن آسیب‌پذیری: آسیب‌پذیری‌ها را در شبکه خارجی سازمان خود شناسایی و اولویت‌بندی کنید.
  3. هشدارهای تهدید: با اخبار، رویدادها و اعلان‌های مربوط به امنیت سایبری، آگاه و هوشمند شوید.
  • آیا من هک شده ام (Have I Been Pwned)

آیا من هک شده ام منبعی رایگان برای همه است تا بتوانند به سرعت ارزیابی کنند که آیا ممکن است به دلیل در معرض خطر قرار گرفتن حساب آنلاین خود در یک عملیات سرقت داده، در معرض هک قرارگرفته یا اصطلاحاً “پون” شده باشند.

  • فیش تانک (PhishTank)

فیش تانک یک مرکز تسویه‌حساب مشترک برای داده‌ها و اطلاعات در مورد فیشینگ در اینترنت است. همچنین، فیش تانک یک رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) باز برای توسعه‌دهندگان و محققان فراهم می‌کند تا داده‌های ضد فیشینگ را بدون پرداخت هزینه در برنامه‌های خود ادغام کنند.

  • شدان (Shodan)

شدان اولین موتور جستجوی جهان برای دستگاه‌های متصل به اینترنت است که به کمک آن می‌توانید کشف کنید که چگونه هوش اینترنتی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

  • ویروس توتال (VirusTotal)

ویروس توتال آیتم‌ها را با بیش از ۷۰ اسکنر آنتی‌ویروس و خدمات فهرست بندی بلاک دامنه، به‌علاوه ابزارهای بی‌شماری برای استخراج سیگنال از محتوای موردمطالعه بررسی می‌کند. هر کاربر می‌تواند با استفاده از مرورگر خود فایلی را از رایانه خود انتخاب کرده و به ویروس توتال ارسال کند.

  • آکادمی امنیت وب (Web Security Academy)

آکادمی امنیت وب یک مرکز آموزش آنلاین رایگان برای امنیت برنامه‌های کاربردی وب است. برخلاف کتب درسی، آکادمی دائماً در حال به‌روزرسانی است. همچنین این آکادمی شامل آزمایشگاه‌های تعاملی می‌شود که می‌توانید آنچه را که یاد می‌گیرید آزمایش کنید. اگر می‌خواهید دانش خود را در مورد هک افزایش دهید، یا می‌خواهید به یک شکارچی باگ باونتی (کسی که در ازای کشف باگ نرم‌افزاری، جایزه دریافت می‌کند) یا پنتستر (کسانی که به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی مؤثر بر دارایی‌های دیجیتال و شبکه‌های رایانه‌ای خود را شناسایی و برطرف کنند) تبدیل شوید، اینجا مکان مناسبی خواهد بود.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.