افزایش ۳۸ درصدی حملات سایبری در جهان

کمیته رکن چهارم – شرکت امنیت سایبری چک پوینت از افزایش ۳۸ درصدی حملات سایبری جهانی خبر داد.

براساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت امنیت سایبری چک پوینت (Check Point)، حملات سایبری جهانی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبلش ۳۸ درصد افزایش یافته است.

محققان اعلام کردند : «اعداد افزایش‌یافته نشان می‌دهند که باندهای هکری و باج‌افزاری کوچک‌تر و چابک‌تر بر بهره‌برداری از ابزارهای همکاری مورد استفاده در محیط‌های دورکاری، هدف قرار دادن مؤسسات آموزشی که پس از بیماری کووید-۱۹ به آموزش الکترونیکی روی آورده‌اند، تمرکز کرده‌اند.»

یکی دیگر از دلایل این افزایش شدید به دلیل علاقه فزاینده هکرها به سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی است که براساس این تحقیق، بیشترین افزایش حملات سایبری را در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سایر صنایع مشاهده کرد.

در سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۰ میلیون پرونده بیمار در ایالات متحده به خطر افتاد که ۹۰۵ مورد گزارش شده است.

طبق گفته چک پوینت، علاوه بر صنعت مراقبت‌های بهداشتی، بیشترین بخش‌هایی که در سال ۲۰۲۲ مورد حمله قرار گرفته‌اند، بخش آموزش/تحقیق و دولت بوده‌اند. حجم جهانی حملات سایبری در ۳ ماهه چهارم با میانگین ۱۱۶۸ حمله هفتگی به ازای هر سازمان به بالاترین حد خود رسید.

در حالیکه آفریقا بیشترین حجم حملات را تجربه کرد، با میانگین هفتگی ۱۸۷۵ نقض یا تلاش برای نقض، آمریکای شمالی (بیش از ۵۲ درصد)، آمریکای لاتین (بیش از ۲۹ درصد) و اروپا (بیش از ۲۶ درصد) بیشترین افزایش حملات را در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان دادند. ایالات متحده افزایش ۵۷ درصدی حملات سایبری را تجربه کرد، در حالیکه این رقم در بریتانیا به ۷۷ درصد افزایش یافت.

کارشناسان امنیت سایبری چک پوینت نسبت به سال ۲۰۲۳ خوشبین نیستند و افزایش این حملات را در سال جدید پیش‌بینی می‌کنند؛ همچنین به دلیل فناوری‌های هوش مصنوعی مانند «ChatGPT»، که به آسانی در دسترس هستند، عوامل تهدید می‌توانند کدهای مخرب را سریع‌تر و آسان‌تر تولید کنند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.