حمله باج‌افزاری به ۸۵ درصد از سازمان‌های جهان در ۱۲ ماه گذشته

کمیته رکن چهارم – ۸۵ درصد از سازمان‌های جهان در ۱۲ ماه گذشته مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند.

کارشناسان اعلام کردند که نزدیک به ۸۵ درصد از سازمان‌ها حداقل یک بار در ۱۲ ماه گذشته مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند که این میزان نسبت به ۷۶ درصد قبل افزایش یافته است.

براساس اطلاعات شرکت نرم‌افزاری «Veeam»، به طور خاص بازیابی یکی از نگرانی‌های اصلی است زیرا سازمان‌ها گزارش دادند که تنها ۵۵ درصد از داده‌های رمزگذاری‌شده پس از حملات قابل بازیابی است.

این نظرسنجی نشان داد که شرکت‌ها با محیط‌های فناوری اطلاعات ترکیبی پیچیده‌تر به چالش کشیده شده‌اند و بودجه‌های خود را برای دفع حملات سایبری افزایش می‌دهند و همچنین با ادامه تنوع محیط‌های تولید در میان ابرهای مختلف، در حال افزایش هستند.

در سطح جهانی، سازمان‌ها انتظار دارند بودجه حفاظت از داده‌های خود را در سال ۲۰۲۳ تا ۶٫۵ درصد افزایش دهند.

از ۸۵ درصد سازمان‌هایی که برای افزایش بودجه حفاظت از داده خود برنامه‌ریزی می‌کنند، میانگین افزایش برنامه‌ریزی شده آنها ۸٫۳ درصد است و اغلب با افزایش سرمایه‌گذاری در ابزارهای امنیت سایبری هماهنگ است.

دنی آلن (Danny Allan)، مدیر ارشد فناوری و معاون ارشد استراتژی محصول در Veeam گفت :

«رهبران فناوری اطلاعات با یک چالش دوگانه روبرو هستند. آنها در حال ساخت و حمایت از محیط‌های ترکیبی پیچیده‌تر هستند، در حالیکه حجم و پیچیدگی حملات سایبری در حال افزایش است.»

این یک نگرانی اصلی است زیرا رهبران درباره چگونگی کاهش و بازیابی عملیات تجاری از هر نوع اختلال فکر می‌کنند.

آلن اظهار داشت :

«رویکردهای پشتیبان قدیمی به بارهای کاری مدرن، از زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) تا کانتینرها، نمی‌پردازند و منجر به بازیابی غیرقابل اعتماد و آهسته برای کسب و کار در مواقع ضروری می‌شود. این چیزی است که ذهن رهبران فناوری اطلاعات را حین بررسی طرح انعطاف‌پذیری سایبری خود متمرکز می‌کند.»

باج‌افزارها و فضای ناپایدار امنیت سایبری کنونی، به دلیل بار سنگینی که بر بودجه و نیروی انسانی دارد، برای تیم‌های فناوری اطلاعات در اولویت قرار دارند؛ این امر باعث می‌شود که منابع و بودجه‌های فناوری اطلاعات که در ابتدا به طرح‌های تحول دیجیتال اختصاص داده شده بود، به سمت پیشگیری سایبری متمرکز شوند.

در گزارش شرکت آمده است :

«حملات سایبری نه تنها بودجه‌های عملیاتی را از باج‌گیری به تلاش‌های بازیابی تخلیه می‌کند، بلکه توانایی سازمان‌ها را برای مدرن‌سازی برای موفقیت‌های آینده‌شان کاهش می‌دهد؛ در عوض، آنها باید برای پیشگیری و کاهش وضعیت موجود هزینه کنند.»

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.