اصلاح یک آسیب پذیری در فایرفاکس

۱کمیته رکن چهارم – روز پنج شنبه، شرکت موزیلا یک آسیب پذیری را در مرورگر خودش که توسط یکی از کاربران فایرفاکس شناسایی شده بود افشاء کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم -تبلیغی در یک سایت خبری نامشخص در روسیه قادر است تا از این آسیب پذیری برای آپلود فایل های خاص از رایانه کاربر به یک سرور مستقر در اوکراین سوء استفاده نماید.

شرکت موزیلا آخرین نسخه از فایرفاکس نسخه ۳۹٫۰٫۳ را برای اصلاح این حفره امنیتی منتشر کرد. این شرکت به کلیه کاربران خود توصیه کرد تا مرورگر فایرفاکس خود را به آخرین نسخه به روز رسانی نمایند.
برای به روز رسانی فایرفاکس به آخرین نسخه، از Menu Bar بر روی منوی Help یا بر روی دکمه فایرفاکس از گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. سپس بر روی دکمه تنظیمات کلیک نمایید. اگر مرورگر شما آخرین نسخه نباشد دکمه ای را مشاده می کنید که عبارت ” به نسخه ۳۹٫۰٫۳ به روز رسانی نمایید” را نشان می دهد. با کلیک کردن بر روی این دکمه فایرفاکس به صورت خودکار به آخرین نسخه به روز رسانی می شود.
این آسیب پذیری هر دو نسخه ویندوز و لینوکس را تحت تاثیر قرار می دهد. نسخه تلفن همراه فایر فاکس برای اندروید تحت تاثیر این مشکل قرار ندارند. شرکت موزیلا اعلام کرد کسانی که از نرم افزارهای مسدود کردن تبلیغات بر روی وب استفاده می کنند در برابر این مشکل ایمن هستند.
منبع : مرکز ماهر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.