جستجوی گوگل به زودی محتوای نامناسب را تار خواهد کرد

کمیته رکن چهارم – گوگل به منظور جلوگیری از مواجهه ناخواسته کاربران با محتوای غیراخلاقی یا خشونت آمیز، این نوع از محتوا را در نتایج جستجو تار خواهد کرد.

گوگل در حال آماده شدن برای ایجاد تغییراتی در ویژگی جست‌وجوی امن خود است. در آینده‌ای نزدیک حتی با خاموش بودن فیلتر جست‌وجوی امن، هر مطلب غیراخلاقی و خشونت‌آمیزی که در نتیجه‌ی جست‌وجوی شما ظاهر شود، تار خواهد شد.

برای جشن گرفتن روز جهانی اینترنت امن‌تر، گوگل پستی را در صفحه خود قرار داد تا در مورد نحوه حفظ امنیت کاربران هنگام وب‌گردی صحبت کند. در آن پست گوگل به تغییری در ویژگی جست‌وجوی امن خود اشاره می‌کند.

جست‌وجوی امن گوگل ابزاری است که با فعال کردن آن نتایج جست‌وجوی گوگل فاقد خشونت، خونریزی و تصاویر غیراخلاقی خواهد شد.

گوگل اعلام کرده که در هفته‌های آینده ویژگی جست‌وجوی امن را توسعه می‌دهد تا هرگونه محتوای احتمالی که موجب نارضایتی کاربران می‌شود را تار کند، حتی بدون فعال بودن حالت Safe Search در تنظیمات گوگل این اتفاق رخ خواهد داد.

در ماه‌های آینده، ما اقدامات حفاظتی خود را افزایش خواهیم داد تا از شما و خانواده‌تان در مواجهه ناخواسته با مطالب نامناسب جلوگیری کنیم. در حال حاضر ویژگی جست‌وجوی امن به‌طور پیش‌فرض برای کاربرانی که با سن زیر ۱۸ سال وارد سیستم شده‌اند فعال است؛ اما به زودی این قابلیت حتی در صورت خاموش بودن نیز مطالبی که از نگاه کاربران نامناسب است را برای تمامی افراد تار خواهد کرد.

به گفته این غول فناوری هدف از این تغییرات جلوگیری از مواجهه ناخواسته کاربران با این مطالب است؛ اما برای کسانی که نمی‌خواهند این محتوا در نتایج جستجوی آن‌ها تار شود، امکان غیرفعال کردن این ویژگی از بخش تنظیمات وجود خواهد داشت.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.