بنر تبلیغاتی مایکروسافت اج در صفحه دانلود گوگل کروم چه می‌کند؟

کمیته رکن چهارم – به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج ویندوز، بنر تبلیغاتی بزرگی به صفحه‌ی دانلود گوگل کروم اضافه کرده است.

مایکروسافت به اج به‌عنوان راهکاری مهم برای افزایش محبوبیت موتور جست‌و‌جوی بینگ نگاه می‌کند. اگر با نسخه‌ی ویندوزی مایکروسافت اج برای تهیه‌ی گوگل کروم اقدام کنید، در صفحه‌ی دانلود کروم بنر تبلیغاتی بزرگی با محوریت مرورگر اج مشاهده خواهید کرد.

کاربران نسخه‌ی Canary مایکروسافت اج متوجه شده‌اند که تبلیغی با این متن در صفحه‌ی دانلود کروم دیده می‌شود: «مایکروسافت اج مبتنی‌بر همان فناوری کروم است، اما با اعتبار اضافه‌شده‌ی مایکروسافت.»

بنر تبلیغاتی مایکروسافت در زیر نوار آدرس مرورگر دیده می‌شود. اسکرین‌شاتی که در توییتر منتشر شده، بسیار مشابه صفحه‌ی google.com/chrome است و معتبر به نظر می‌رسد. کاربرانی که با این بنر تبلیغاتی مواجه شده‌اند، از مایکروسافت انتقاد کرده‌اند.

بنر تبلیغاتی مایکروسافت صرفا مختص‌به سیستم‌عامل ویندوز است و در نسخه‌ی مک مرورگر اج دیده نمی‌شود. همچنین این بنر تنها در نسخه‌ی پیش‌نمایش اج قابل‌مشاهده است. احتمالا انتقاد کاربران در نهایت جلوی اعمال این تغییر در نسخه‌ی نهایی اج را می‌گیرد.

گوگل نیز در تلاش است کاربران را به نصب مرورگر کروم ترغیب کند. اگر از طریق مرورگر سافاری در مک وارد صفحه‌ی اصلی گوگل شوید، چنین پیامی مشاهده خواهید کرد: «گوگل استفاده از کروم را توصیه می‌کند.» البته روش گوگل به اندازه‌ی مایکروسافت جلب توجه نمی‌کند.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.