امسال بزرگترین سال از نظر جرایم سایبری است

کمیته رکن چهارم – کارشناسان امنیت سایبری هشداد داده‌اند که هکرها در حال تغییر استراتژی هستند و ۲۰۲۳ می‌تواند بزرگترین سال از نظر جرایم سایبری باشد.

آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۳ می‌تواند بزرگترین سال برای مجرمان سایبری باشد.

طبق آخرین آمار SonicWall ، جرایم سایبری در سراسر جهان رو به افزایش است، اما روندها به آرامی در حال تغییر هستند و این همان چیزی است که تیم‌های امنیتی باید در نظر داشته باشند. به طور دقیق‌تر، هکرها در تلاشند تا در حالی که سعی در دستیابی به اهداف با انگیزه مالی دارند، از رویکرد «آهسته و کم» استفاده کنند.

گفته می‌شود ، این شرکت دریافت که کل حجم بدافزار در سال ۲۰۲۲ پس از سه سال مستقیم کاهش یافته است.

رشد حجم حملات باج‌افزاری

به طور کلی ، کل قاره اروپا شاهد افزایش سطح بدافزار (۱۰ درصد افزایش) بود که اوکراین رکورد ۲۵.۶ میلیون تلاش را متحمل شد. برخی از کشورها مانند انگلیس (۱۳ درصد کاهش) و آلمان (۲۸ درصد کاهش) سال گذشته کاملاً خوب بودند. در سراسر جهان، ایالات متحده در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۹ درصد حجم بدافزار پایین‌تری را تجربه کرد.

باج‌افزار که احتمالاً یکی از محبوب‌ترین بردارهای حمله در آنجا بود، شاهد کاهش جهانی ۲۱ درصدی بود، اما حجم کل که از سال ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸ ، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پیشی گرفته است. حملات باج‌افزاری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ (۱۵۴.۹ میلیون) با افزایش نسبت به سه ماهه سوم این سال، بالاترین رقم را ثبت کرد.

اما به نظر می‌رسد که روندها به سمت بدافزار IoT تغییر می‌کنند که حجم جهانی آن در سال ۲۰۲۲، ۸۷ درصد افزایش یافته است و در سال گذشته ۱۱۲ میلیون حمله را در این موضوع شاهد بودیم. کریپتوجکینگ هنوز نشانه‌هایی از فروپاشی را نشان نمی‌دهد. این نوع حمله سایبری سال گذشته ۴۳ درصد در سطح جهانی افزایش یافت که بیشترین میزانی بود که محققان Sonicwall در یک سال ثبت کرده‌اند. صنایع خرده‌فروشی و مالی سنگین‌ترین حمله‌ها را به خود دیدند و حملات سایبری به ترتیب ۲۸۱۰ درصد و ۳۵۲ درصد در این دو صنعت افزایش یافت.

باب وانکرک ، رئیس و مدیر عامل Sonicwall گفت: سال گذشته نیاز به امنیت سایبری در هر صنعت و هر جنبه‌ای از تجارت را تقویت کرد زیرا عاملان تهدید هر چیز و همه‌چیز را هدف قرار می‌دادند، از آموزش گرفته تا خرده فروشی تا امور مالی. در حالی که سازمان‌ها با فشارهای کلان اقتصادی و ادامه نزاع‌های ژئوپلیتیکی با تعداد فزاینده‌ای از موانع در دنیای واقعی روبرو هستند، عاملان تهدید در حال تغییر استراتژی‌های حمله با سرعت هشداردهنده هستند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.