این بدافزار همچنان از اینترنت اکسپلورر بهره می‌برد

کمیته رکن چهارم – میلیون‌ها کاربر همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند و یک بدافزار با موفقیت از آسیب‌پذیری‌های این برنامه استفاده می‌کند.

کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده‌اند که بدافزار RIG Exploit Kit که بسیار مشهور است، همچنان کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر را هدف می‌گیرد و از آسیب‌پذیری‌های آن سوء استفاده می‌کند.

نصب این کیت روزانه باعث حدود ۲ هزار مورد نفوذ در روز می‌شود و ۳۰ در از این نفوذها موفق هستند و به مهاجم اجازه می‌دهد تا در بیش از ۲۰۷ کشور، اطلاعات و سایر اشکال بدافزار را به کاربران گسترش دهد.

علی‌رغم هشدار در برابر ظهور جرایم سایبری به عنوان یک سرویس در گزارش دفاع دیجیتال مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ و RIG شناخته شده برای توزیع باج افزار، میلیون‌ها کاربر (عمدتا در شرکت‌ها) فقط از ویندوز اکسپلور استفاده می‌کنند و ظاهراً هیچ توجهی به امنیت سایبری نمی‌کنند.

مرورگر اینترنت خود را به‌روز کنید!

اینترنت اکسپلورر از سال ۲۰۱۵ یعنی از سالی که مایکروسافت مرورگر اج، مرورگر جدید مبتنی بر کروم خود را راهی بازار کرد، یک مرورگر قدیمی محسوب می‌شود و این مرورگر از آگوست ۲۰۲۱ به طور کامل از دور خارج شد.

و در فوریه ۲۰۲۳، مایکروسافت اعلام کرد که سرانجام در حال تلاش است تا اینترنت اکسپلورر به فراموشی سپرده شود و کاربران را به استفاده از اج ترغیب می‌کند.

بسیاری از هکرها با وجود اینکه چندین سال است سیستم‌های جدید در دسترس کاربران اینترنت است، از این خوشحالند که هنوز برخی از کاربران از برنامه‌ها و سیستم‌هایی استفاده می‌کنند که دارای آسیب‌پذیری هستند تا بتوانند راحت‌تر به سیستم نفوذ کنند و به اهداف خود دست یابند.

کارشناسان امنیت سایبری توصیه کرده‌اند که کاربران لپ‌تاپ‌های جدیدی خریداری کنند که ویندوز ۱۱ روی آن‌ها اجرا می‌شود و از مرورگرهای به‌روز استفاده کنند تا امنیت کاربران خدشه‌دار نشود.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.