کلاهبرداران اینترنتی با نام یوتیوب وارد میدان شدند

کمیته رکن چهارم – کارشناسان امنیت سایبری هشدار دادند که کلاهبرداران اینترنتی با سوءاستفاده از نام یوتیوب اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کنند.

یوتیوب به کاربران در مورد پیام‌های فیشینگ که به نظر می‌رسد از آدرس ایمیل قانونی پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو می‌آید، هشدار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که مراقب باشند.

تصویری از ایمیل به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط سازنده محتوا و کاربر توییتر، کوین بریز ویدیویی بدون تصویر کوچک از «YouTubeTeam» را نشان می‌دهد که «تغییرات در قوانین و خط‌مشی‌های یوتیوب» را پوشش می‌دهد.

توصیه یوتیوب طبق توییتش این است که «مراقب باشید و در صورت دریافت این ایمیل به هیچ فایلی دانلود یا دسترسی ندهید» که شامل پیوندی به یک فایل گوگل درایو است.

کاربرانی که کمتر هوشیار هستند، ممکن است به راحتی حتی پس از بررسی آدرس ایمیل، حقانیت آن را باور کنند زیرا پیام از آدرس ایمیل @youtube.com می‌آید.

Breeze در تاپیک تأیید می‌کند که روشی که به این امر رسیده است با سوءاستفاده از سیستم اشتراک ویدیو است. متعاقباً، راهنمایی او این است که ویژگی را غیرفعال کند که به هر حال در سال‌های اخیر از محبوبیت آن کاسته شده است.

توییت یوتیوب همچنین کاربران را به یک مقاله پشتیبانی هدایت می‌کند که در آن جزئیاتی مبنی بر اینکه کاربران چگونه می‌توانند از ایمیل‌های مشکوک در امان بمانند، آورده شده است.

همه چیز خوب است، بسیاری از قربانیان ممکن است تصمیم بگیرند که ایمیل را نادیده بگیرند زیرا افراد کمی در واقع شرایط به‌روز شده را بررسی می‌کنند. برای مبارزه با این مسئله، ایمیل فیشینگ حس فوریت را القا می‌کند زیرا به قربانیان خود هفت روز فرصت می‌دهد تا قبل از محدود شدن حساب خود اقدام کنند و درآمدزایی، آپلود و ویرایش همه آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

پلتفرم استریم می‌گوید که تیم‌هایی دارد که روی تحقیق کار می‌کنند، اما در این بین، از کاربران اینترنت خواسته می‌شود درباره روش‌های جدید فیشینگ که کار جعل هویت را بسیار بهتر از گذشته انجام می‌دهند، بیاموزند و سرمایه‌گذاری در ابزارهای حذف بدافزار را در نظر بگیرند. آیا آنها هر لینک مشکوکی را باز می کردند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.