مشتریان فروشگاه‌های آنلاین تبدیل به کلاهبردار می‌شوند

کمیته رکن چهارم – تحقیقات نشان داده است که افزایش هزینه‌های زندگی باعث می‌شود افراد صادق به کلاهبرداری روی بیاورند و این کلاهبرداری‌ها می‌تواند از فروشگاه‌های آنلاین آغاز شود.

تقلب در پرداخت‌ها خطر شماره یک برای برای مدیران ارشد مالی (CFO) فروشگاه‌های آنلاین و تجارت آن‌ها است.

این ادعا بر اساس تحقیقات پلتفرم پیشگیری از تقلب راولین مطرح شده است که اخیراً از نزدیک به دو هزار رهبر تجارت الکترونیک از تجار در ۱۰ کشور جهان، از جمله مدیران مالی، مدیران ارشد ریسک و مدیران کلاهبرداری و پرداخت در مورد بزرگ‌ترین چالش‌های خود نظرسنجی کرده است.

تقلب در پرداخت آنلاین یک چالش بزرگ برای ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان است، پس از آن تصاحب حساب (۵۰ درصد)، سوءاستفاده از بازگشت و بازپرداخت (۵۲ درصد) و سوءاستفاده از تبلیغات (۵۲ درصد) قرار دارند. برای مقابله با این مشکل، اکثر مدیران مالی انتظار دارند که تیم‌های کلاهبرداری خود را در سال جاری رشد دهند. در واقع، یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که تیم‌های کلاهبرداری آن‌ها می‌تواند در ماه‌های آینده یک‌پنجم رشد کند.

امسال، مدیران مالی نمی‌توانند فقط به مجرمان کلاسیک – افرادی که فعالانه به دنبال انجام اعمال کلاهبرداری، سرقت هویت و موارد مشابه هستند – توجه کنند. بر اساس این گزارش، ظهور «مشتری مجرم» و «کلاهبردار حرفه‌ای سازمان‌یافته» در سال جاری نیز چشمگیر بوده است.

«مشتری مجرم» اغلب درگیر چیزی است که «کلاهبرداری دوستانه» نامیده می‌شود، جایی که از بازگشت، تبلیغات و سیاست‌های مختلف شرکت سوءاستفاده می‌کند. یکی از طرح‌هایی که آن‌ها به طور فزاینده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند، پرداخت در محل است.

اکثر پاسخ‌دهندگان معتقدند که در غیر این صورت مشتریان صادق به دلیل افزایش قابل توجه هزینه‌های زندگی به کلاهبرداری روی آورده‌اند. راولین می‌گوید که این روند به ویژه در میان مشتریان جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود.

این شرکت با استناد به یک مطالعه جداگانه توسط آژانس کلاهبرداری CIFAS، می‌گوید که از هر هفت فرد ۱۶ تا ۳۴ ساله با دانش دیجیتال، یک نفر اعتراف کرده است که در نوعی کلاهبرداری شخص اول شرکت داشته است.

بیش از نیمی (۵۷ درصد) از مدیران مالی مدعی هستند که «تقلب به عنوان یک سرویس» پیچیده را در عمل دیده‌اند. به گفته پاسخ‌دهندگان، گروه‌های سازمان‌دهی شده‌ای وجود دارند که با استفاده از کارت‌های اعتباری دزدیده شده، اقلامی را خریداری می‌کنند و سپس آن‌ها را به مشتریانی می‌فروشند که از نحوه تهیه اولیه اقلام غافل هستند.

مارتین سویینی، مدیر عامل راولین، اظهار داشت: مدیران مالی در کسب‌وکارهای آنلاین، که مسئولیت کلی کلاهبرداری را بر عهده دارند، به ما می‌گویند که کلاهبرداری از مجرمان سازمان‌یافته یک خار همیشگی در چشم آن‌ها است. اما کلاهبرداری توسط مشتریانشان در حال افزایش است. آن‌ها می‌دانند که اکثریت قریب به اتفاق خریداران اینترنتی به‌طور دقیق صادق هستند، اما آگاه هستند که باید به طور فزاینده‌ای نسبت به کسانی که اینطور نیستند هوشیار باشند.

منبع: Techradar

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.