بیشتر شدن اهمیت امنیت سایبری نسبت به اقتصاد

کمیته رکن چهارم – اکثر مدیرعامل‌ها اکنون امنیت سایبری را مهم‌تر از عملکرد اقتصادی می‌دانند و اعتقاد دارند که مقابله با رکود اقتصادی آسان‌تر از حمله باج‌افزاری به یک شرکت است.

گزارش جدیدی از شرکت پالو آلتو منتشر شده است که در آن ادعا می‌شود تعداد فزاینده‌ای از مدیرعامل‌های شرکت‌های مختلف متوجه شده‌اند که حملات سایبری یک تهدید وجودی بزرگ‌تر از عدم اطمینان اقتصادی است.

پالو آلتو بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار و ۵۰۰ مدیرعامل از کشورهای بریتانیا، آلمان، فرانسه، برزیل و امارات متحده عربی به این نتیجه رسیده است که مدیرعامل‌ها از چیزی که از آن آگاهی ندارند، می‌ترسند در حالی که بسیاری حتی فکر نمی‌کنند که در قبال وضعیت امنیت سایبری سازمانشان مسئول هستند.

با این حال، این مسئله به کاهش اعتماد منجر نشده است زیرا اکثریت معتقدند که به خوبی برای یک سناریوی حمله سایبری آماده شده‌اند.

بر اساس نتایج اعلام شده توسط این گزارش، ۵۱ درصد از مدیرعامل‌ها فکر می‌کنند که با افزایش سریع خطرات حملات سایبری، توانایی آن‌ها در ایمن نگه داشتن نقاط پایانی شرکتشان آن‌ها را شبانه‌روز بیدار نگه می‌دارد.

اکثریت حتی نمی‌دانند با چه مشکلی روبه‌رو هستند، زیرا تقریباً از هر شش نفر (۱۶ درصد) یک نفر احساس می‌کند که کاملاً خطراتی را که شرکت خود با آن مواجه است درک می‌کند. یک پنجم (۲۱ درصد) خود را کاملاً مسئول امنیت سایبری سازمان خود می‌دانند، در حالی که یک چهارم (۲۴ درصد) آن را شغل مدیر ارشد اطلاعات (CIO) می‌دانند، اما خود را تا حدودی مسئول نیز می‌دانند.

اما اکثریت قریب به اتفاق عقیده دارند که به‌خوبی آماده شده‌اند. تقریباً چهار نفر از هر پنج نفر (۷۸ درصد) به برنامه‌های (کامل و آزمایش شده) خود برای محافظت از تهدید و قابلیت بازیابی اطمینان دارند و با ۷۴ درصد از مدیرعامل‌ها نیز اظهار داشتند که شرکت آن‌ها می‌تواند به راحتی با تهدیدات در حال تغییر سازگار شود. در عین حال، تنها یک‌سوم (۳۶ درصد) در صورت حمله با تیم واکنش به حادثه کار می‌کنند و ۳۴ درصد در صورت مواجهه با حمله باج‌افزاری، باج را پرداخت می‌کنند.

کارشناسان امنیت سایبری و سازمان‌های مجری قانون به شدت مخالف پرداخت باج هستند و شرکت‌ها را به استفاده از راه‌حل‌های پشتیبان تشویق می‌کنند. پرداخت باج تضمین نمی‌کند که کسب‌وکار داده‌های خود را پس می‌گیرد و همچنین تضمین نمی‌کند که آیا دوباره شرکت توسط یک عامل تهدید مشابه یا کاملاً متفاوت مورد حمله قرار گیرد یا خیر. تنها کاری که آن‌ها انجام می‌دهند تامین مالی عملیات‌های باج‌افزاری آینده و تشدید مشکل است. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند، زیرا آن را سریع‌ترین راه برای از سرگیری فعالیت‌ها می‌دانند.

منبع: افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.