هوش مصنوعی در یوتیوب؛ دوبله ویدیوها به زبان‌های مختلف با چند کلیک!

کمیته رکن چهارم – یوتیوب با سرویسی جدید به شما امکان می‌‌دهد فایل دوبله‌ی ویدیوها را به‌سادگی تهیه کنید. این قابلیت دسترسی به مخاطبان بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند.


یوتیوب به کمک هوش مصنوعی قصد دارد دوبله‌ی ویدیو به زبان‌های دیگر را برای کاربرانش ساده‌تر کند. این شرکت در رویداد VidCon اعلام کرد که اعضای تیم Aloud را استخدام کرده است. Aloud یک سرویس دوبله‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که محصول پروژه‌ی Area 120 گوگل محسوب می‌شود.

ابزار Aloud در ابتدا ویدیوی شما را رونویسی می‌کند و متن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بررسی و ویرایشش کنید. Aloud در ادامه متن را ترجمه و فایل دوبله را تولید می‌کند.

یوتیوب آزمایش ابزار جدید را با صدها تولیدکننده‌ی محتوا شروع کرده است. امجد حنیف، از کارکنان یوتیوب، می‌گوید Aloud در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند اما در آینده تعداد زبان‌ها بیشتر خواهد شد. فعلا به پشتیبانی Aloud از زبان فارسی اشاره نشده است.

یوتیوب در تلاش است صداهای دوبله‌شده را شبیه صدای تولیدکننده‌ی محتوای اصلی کند. این شرکت همچنین می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی حتی حرکات لب مجری نیز با زبان جدید همگام خواهد شد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.